2021. november 9.
Peremvidéken

NEMESKÉR - LÖVŐ - UND - HORVÁTZSIDÁNY - ÚJKÉR - LÖVŐ - BÜK - CSEPREG - KŐSZEG - KŐSZEGFALVA - MESZLEN
 

Jó estét! Nos, a blog nem szűnt meg, fotós nap is volt bőven, talán éppen ez szabott időbeli gátat önmaga terjedelmesebb formában történő publikálására. Ez most mégis annyira jól esett, hogy írok egy kis kora őszi pár sort. A peremvidék, mint tulajdonságjelző némi magyarázatra szorul, önmagában nem kifejezetten kerít le földrajzilag egyértelmű tájegységeket. Jelen esetben a nyugati határszél 84-es, 86-os és 87-es főút által határolt térségének közlekedését vesszük alaposabban szemügyre, ez településekben kifejezve alapvetően Csepreg és Bük környékét fogja lefedni... és természetesen a szokott módon, ami még a környéken van és érdekes.

Kezdjünk is hozzá a 84-es út közvetlen környezetével. Az erre járó, Sopronból induló helyközi vonalak nagy részét régi és új Inovellek járják, Zs kategóriás sci-fi filmekbe illő felhőzet és a kinézett oszlopközben éppen a semmi közepén kutyáját szarató bácsi mellett indul a nap a sopronhorpácsi autóval a járat egyetlen fotózható 200 méterén, ami a nemeskéri betérést jelenti.

vb_myr723_01

Vasútra később nem nagyon lesz idő, a következő járatig viszont pont kapóra jön a reggeli szombathelyi személy a bevált reggeli fotóhelyemen Lövőn. Természetesen véletlenül sem Flirt-3 jött volna, amik között még hiányzó is lehet, kellett egy nyolcadik fotó is az 503-asról.

gysev_415503_07

A közvetlenül a határszélen fekvő település, Und közlekedését hétköznapokon főként a [7235] Sopron - Szakony vonal, és néhány Szombathelyig járó távolsági járat adja, valamint a Nagykanizsa - Sopron, ami hétvégén is jár. Utóbbiról tudtam, hogy három tengelyes kocsi jár rajta, csak azt nem, hogy éppen micsoda. Kifejezetten kellemes meglepetés volt az egykori Zala Volános zászlóshajó, a kifehérített LOY-020. A képen az osztrák határtól nagyjából 400 méterre, Zsira és Und között járunk.

vb_loy020_01

Közelítünk Csepreg felé újabb témáért. Az előző menetrendváltással szépen rendbe szedték a környék vonalait, a [6745] mezőből lett egy ütemes Kőszeg - Sárvár viszonylat, ami hétvégén is egész nap, két óránként, hétköznap pedig órás ütemben közlekedik, jó gerincjáratot adva a rövidebb, ritkább viszonylatokról való ráhordásnak. Külön érdekesség, hogy hétköznap csuklós autó is megfordul rajta, ami a szép hegyvidéki tájon különösen jó témát jelent, már abból kifolyólag is, hogy korábban nem járt errefelé menetrend szerint csuklós kocsi. Már a vonal létrejöttekor kiszemeltem magamnak a fotózáshoz egy hangulatos kis fennsíkot Csepreg és Horvátzsidány között, ideje volt végre ezt a helyet is kipróbálni. Az időpontválasztás tökéletes volt, ilyenkor ér ide a fő témát adó [6745] mögött a napi egy Lenti - Bükfürdő távolsági járat is, nem is akármivel. Az egykori néhány darabos Kisalföld Volán MAN Lion's Coach flotta egyike, mely az Audi járatok elvesztése után némi identitászavaros ÉNyKK flottaszín magára öltése után előbb Vas, majd Zala megyébe került.

211109_01

A [6745]-öt egyébként ma egy sárvári és egy kőszegi Econell járta, előbbi után az utóbbi is érkezik szemből néhány perc múlva, melyre Horvátzsidány másik végén sikerül jó szöget találni.

vb_myr658_02

Az ütemes egy kis időre kivégezve, a pókig Bükön pedig még van idő, menjünk vissza egy kicsit a 84-es útra, mostanában jönnek a délelőtti járatok a soproni néhány vonalon. Az utóbbi SSM Econell eresztésből az egyik simasági forda is kapott, pechemre pont nem az érkezett a soron következő [7230] Simaság - Sopron járaton. Nem baj, megteszi a "majdnem Econell" is.

211109_02

Vonat érkezése még nincs kilátásban, [7235] Sopron - Szakony viszont igen. Úgy sakkozom, hogy nem a reggel Nemeskéren fotózott Inovell fog visszajönni, hanem egy másik, ami némi kalandos lízing-ügyintézési baki következtében nincs is pillanatnyilag forgalomban. Erről szolidaritásból most többet nem mesélnék.

vb_myr687_01

Egy kellemes és kihagyhatatlan délelőtti KV-t követően irány Bük, jön a vonat és jönnek a hozzá csatlakozó járatok. A vonatot bojkottálom, az 503-as Flirt érkezik vissza Szombathelyről, a buszok viszont érdekesebbek. Említettem, hogy a térség soproni vezénylése kapott új autókat, azonban azt nem, hogy a szombathelyi is, többek között a zsirai autó, ami hétvégén ilyenkor van egy Peresznye - Bük járaton keresztül beforgatva Szombathelyre...

vb_sww279_01

...helyet cserélve a Szombathelyről érkező, szintén új Econellel.

vb_ssm695_01

Újra aktuálisak a [6745]-ös vonal két irányának járatai, Bükön ezek is nagyjából a pók közepén érkeznek. A sárvári kiadású kocsi szintén új Econell...

vb_ssm693_02

...Kőszeg felől pedig az odafelé már fotózott MYR-658 érkezik.

vb_myr658_03

Elment a vonat, lassan itt az ideje az induló járatoknak is. Előkerül még egy autó, ami a [6745]-höz képest más útvonalon, Tompaládony felé indul Sárvárra...

vb_flr953_01

...és indul Szombathelyre a nemrégiben Peresznyéről érkezett új Inovell is.

vb_sww279_02

Répcevisre egy még nem fotózott Econell, a MYR-657 indul, de ráérünk vele, mert Répcevisről rögtön lesz egy járata Csepregre. Így van idő megvárni a Szombathelyről érkező következő járaton a következő új Inovellt MNL-826-ot. Nem lehet minden tökéletes, na. :D

211109_03

Megyünk Csepregre, egy KV múlva érkezik Répcevisről a már említett 657, csatlakozást biztosítva a közben Bükről megfordult MNL-826-ra Szombathely felé.

vb_myr657_02

Nagyjából meg is volnánk a környékkel, estig ugyanezek az autók fognak ismétlődni, megyünk tovább Kőszegre, kell még az SSM-482, ami délután Kőszegpatyra szalad ki és indul is vissza rögtön. Érkezéséig van még egy szombathelyi járat. Még egy MNL, csodálatos. :D

211109_04

Akkor most elmesélem, hogyan NEM lett fotó az SSM-482-ről. Más téma hiányában magamhoz képest kifejezetten korán, 9-10 perccel a járat érkezése előtt ott kempeltem a Gyöngyös patak hídján. A kotta szerint a járat a 87-es úton érkezve bekanyarodik jobbra a vasútállomásra, le- és beszállít (ugyanis Kőszegen helyi funkciót is ellát), a 87-es utat keresztezve átjön a hídon és végigmegy Kőszeg belvárosán. Nos, ebből a valóságban annyi valósult meg, hogy kb. egy perccel érkezésem után, tehát olyan 8-9 perccel a menetrendi érkezése előtt (itt hozzátenném, hogy az egész vonal 23 perc) elzúgott üres kijelzőképpel a 87-esen, kihagyva a vasútállomást és az összes belvárosi megállót, értelemszerűen a hídon sem jött át, ahol vártam. Ekkor még éppen a vonal felénél, Nemescsó környékén kellett volna járnia, kíváncsi vagyok, volt-e olyan utas, aki hiába várta.

Egy nem kifejezetten könnyen összeszedhető Econellel kevesebb, legyen meg akkor a darabszám, visszaért Sárvárról a [6745]-ön a 658.

vb_myr658_04

Kőszegről nem mehetek haza Jenbacher nélkül, az elmúlt hetekben befejeződött a 18-as vonal felújításának az a része, ami buszos pótlást igényelt. Kőszegfalván várom meg a vonatot, ami szerencsémre pont az egyik hiányzó ikerszerelvény, az 513-as. Szerencsére nem valósult meg az a kényszerképzetem, hogy amikor természetes élőhelyén járok, akkor éppen valamelyik megdöglött START-os társát pótolja Győr környékén. Láthatóan itt sem veszik már túl komolyan a zártárcsa cserélgetését, ezek szerint nem csak tolni, húzni is tud. :)

gysev_1446513_01

Egy dolog van már csak hátra a napból, a délutáni Szombathely - Bükfürdő járat. Adtam egy esélyt neki, hogy nem ezzel megy ki Bükre a már fotózott SSM-695, de jobban belegondolva miért ne ezzel menne. Sebaj, megérte azt a pár perc várakozást Acsád és Meszlen között, amúgy is az M86-os felé szerettem volna hazamenni.

vb_ssm695_02

Ennyi fért ebben a nem túl hosszú őszi napba, sikerült kipipálni több, hónapokkal vagy évekkel ezelőtt kinézett fotóhelyet. Nem is emlékszem már, hogyan szoktam ezeket befejezni.


(c) bobalt 2006-2021
www.bobalt.hu