2020. március 21.
Az első knédlikonzerv Brnoból, avagy a koronáról jut eszembe...

Nem érzem magam kifejezetten kreatívnak, viszont a #maradjotthon mozgalomhoz csatlakozva igyekezném az így tevőket lefoglalni néhány percre. Attől függetlenül, hogy a boltokból már elfogyott a konzerv, nálam még akad bőven felbontatlan blogpost, ilyet bontunk most is, knédliízű és kicsit csípős.

Tavaly márciusban tartottunk a haverokkal először csengetős napot Brnoban, noha maga a dolog évek óra érett már. A városi fotózásokról nem nagyon szoktam feljegyzéseket írni, ezáltal most az emlékeimre hagyatkozva a kevesebb szöveg, több kép berendezést követném.

adosa_1bf6911_01

Reggeli KV közbeni kakukktojással indul a nap, a demónemtudommilyenkék ellenére ez a Crossway az ADOSA flottájának tagja. Az általuk közlekedtetett 405-406-os helyközi vonalcsoport a Mendlovo náměstí-ig közlekedik, ahonnan néhány perc alatt a belvárosba jut az ember.

A reggeli csúcsforgalom végének fotózásához a Pisárecká-híd környezetében táborozunk le. Sok vonal fonódik itt, 2-3 percenként be kellett kapcsolni a fényképezőgépet. Az első fotón rögtön a DPMB egyetlen "magas" Crosswaye tette tiszteletét, mint a cég egyik oktatókocsija.

dpmb_8b43153_01

...és Áron legnagyobb örömére akadt még néhány Karosa is.

dpmb_bsh1634_01

Utazgatunk kicsit, bejárjuk Kohoutovice városrészt, majd némi nyíltvonali villamosfotó elkészülte iránti határozott szándékkal a 8-as vonal Osová megállójánál lévő híd oldalát szemeljük ki hegyikecske üzemmódban.

dpmb_1705_01

Itt már a napsütés és a jégeső folyamatos váltakozásában a jégeső dominált, így újabb utazgatások után az egyetem környékén keresünk témát.

dpmb_1bc1575_01

A változékony fények kifejezetten a freestyle módnak kedveznek, így egy hasznos kereszteződésig sétálva belebotlunk az első Citelis kasztniba bújtatott Škoda 25TR-be is a DPMB 10 darabos állományából.

dpmb_3612_01

...a másik irányból pedig csuklós Karosa érkezik, ekkor már Áron éppen azt nézi, van-e belőle eladó. :D

dpmb_2b49313_01

Húzzunk sícipőt! Az 50 darabos Škoda 13T6 széria nem egy műszaki sikertörténet, de legalább nem is kimondottan szép, igaz, ez szubjektív.

dpmb_1935_01

A belvárosba érve a fények rettenetesen rosszak, de leginkább elfogytak. A villamosforgalom ellenben brutális, a fonódó szakaszokon folyamatosan érkeznek a szerelvények. Aki ismeri és tapasztalta már a cseh villamosüzemben a jellegzetes látra követést, annak gondolom, nem kell magyaráznom, hogy ottlétünk alatt is akadt néhány necces satufék.

dpmb_1714_01

Nézzük a város újabb közlekedési jellegzetességét és trolizzunk fel a hegyre...

dpmb_3010_01

...majd visszatérve a Mendlovo náměstí-re a délutáni csúcsforgalom itt megmutatkozó járatainak szentelünk egy kis időt.

dpmb_9b79151_01

A reggel fotózott ex. demókocsi vonalain, a 405-406-on délután sűrűek az indulások, az ADOSA jobbára ilyen tört SOR-okkal jár rajtuk.

adosa_1bv9778_01

A nap zárásaként a buszpályaudvar környékén használtuk ki az újbóli napsütést, végre nem csak Ausztriában találkoztam a znojmoi székhelyű Psota autóival.

psota_2bb8062_01

Első alkalomnak az időjárás változatossága ellenére is tökéletes volt ez a Brnoban eltöltött nap, néhány újabb fotóhelyet és témát találva megállapítást nyert, hogy jövünk még. Erre azóta volt is példa, de legalább ez a konzerv sem fog már megromlani.