2020. február 18.
Hybrid ügyekben
 

Három tény együttállása szükséges jelen heteim BKV aspektusban történő beszámolóihoz, melyek kezdőlökését az elmúlt néhány, napsütésben kifejezetten gazdagnak mondható hétvége adta. Ezekben a hetekben állt forgalomba Budapest első next generation Mercedes-Benz Conecto flottája - róluk rövidesen majd még egyszer meg fogok emlékezni -, de az sem egy elhanyagolható szempont, hogy a tavalyi év utolsó heteiben egyre több hybrid Volvót sikerült kilökni az utasforgalomba a cinkotai telep kapuján. Úgy látom, ehhez még kellenek az RCT-s Van Hool csuklósok is, hogy ne a napsütéssel együtt legyen három, de pillanatnyilag azok blogpost formában való megidézését is későbbre hagynám. A 20 csuklós és 20 szóló Conectóról készült képanyag jelentős részéből már lehetett csemegézni a tegnap esti albumfrissítésben, most elsősorban a hybridekre és az azok köré építhető témákra szánt kurta nap mozzanatait gyúrtam be egy olyan almáspitébe, ami csak akkor ráz, ha bedugod a konnektorba.

bkv_phg642_01

Néha az is megtörténhet, hogy az első hybrid hamarabb érkezik meg a rákoskeresztúri buszkorridorra, mint hogy megírnám a bevezető utáni első bekezdést, az eresztések közötti három perc pont elég megtudni, hogy az itteni Tesco parkolójában IS az ország legfinomabb grillcsirkéjét sütik. Köszönöm, kihagynám, de a reggeli KV-ért csak el kell ugrani valahova pont MOS-t.

vb_mos270_02

Szar poénnál mindig van szarabb, például vázproblémák az NBW-s Conectóknál, viszont nagy szerencsémre végre lett fotó a lengyel származású C2-esről is.

bkv_rrp798_01

Gondolkodtam, hogy a kertek alatt, vagy a Bosnyák tér érintésével menjek át a következőnek kigondolt helyre, végül az utóbbi mellett letett voksom gyors eredményt produkált, éppen az egyik hybrid kocsi érkezett a 277-esen.

bkv_phg634_01

Egyébiránt a szokásos felhozatal, töménytelen mennyiségű csuklós Volvó és Arrivás C2, az innen startoló szóló vonalakon a belváros felé Modulo. A következő 277-est már az újpalotai lakótelep szélén várom meg, éppen azon gondolkodva, hogy milyen frankó hely lenne a felüljáró alatt egy körvasúti S-Bahn megállónak. Másnap olvasom, hogy már építik a peront, kezdetnek a Piliscsaba - Angyalföld kirohanós S72-ket fogják elvinni a körvasúton keresztül Rákosig, minden konstruktív gondolatom ilyen gyorsan teljesüljön.

bkv_pkn602_02

A Cinkota Divízió járataira még visszatérek délután, egy gyors témaváltással a soronkövetkező nyíregyi IC-hez igyekszem, metrópótlót mondjuk nem terveztem, hogy fotózok.

bkv_rty733_01

A nyíregyi IC-ről azért lett volna kár lemaradni, mert ma TRAXX helyett a 15-ös Giganttal indult el a Nyugatiból, ráadásul hétvége révén erősítve, de azt inkább hagyjuk, hogy mivel és milyen állapotban.

mav_630015_02

Éppen ideje volt elkészíteni az első fotókat az új Conectókról is a ferihegyi gyorforgalmin, a csuklósok közül mindegyik eddig forgalomba állt példány a 200E-n pörög.

bkv_rvy711_01

Airport Shuttle arculatos Arriva csuklósból is volt még néhány hiányzó egyed, így ugyanitt a 100E is kapóra jött...

vt_nca468_02

...a Volánbusz 575-ös vonalra kapott új Econelljéről már nem is beszélve.

vb_rtr884_01

Délutánra, mint aki jól végezte dolgát, visszatértem a cinkotai autókhoz a Veres Péter útra, hogy ne csak hybriddel induljon, hanem azzal is záródjon a nap.

bkv_phg624_01


(c) bobalt 2006-2020
www.bobalt.hu