2020. február 11.
Audi Local
 

Többek között jómagam is megénekeltem már a 2020-as év közeledtével, milyen változásokat hoz az esztendő a győri Audi helyi járatainak háza táján, az elmúlt hetek frissítéseinek képanyaga által pedig bizonyosságot nyerhetett az is, hogy jelentőségének megfelelően foglalkozom a témával. Álljon itt egy apró, némi illusztrációval gazdagított összefoglalás, milyen változásokat hozott a Volánbuszt váltó Infinitours megjelenése a környéken és úgy alapjaiban véve mit is jelent az Audi Local, mint olyan.

Az Audi Local tulajdonképpen két járatcsoportot jelöl, melyekre egy, a helyközi szerződéses járatoktól független pályázat keretein belül került január 1-től az Infinitours, mint üzemeltető. Ezt a feladatot az előző év végéig a Volánbusz Zrt., illetve korábban annak jogelődjei, a Kisalföld Volán, majd az ÉNyKK látta el, helyi és helyközi autóbuszokkal vegyesen kiadva. A két járatcsoport a következőt jelenti:

Elővárosi/helyi járatok:
            - A1: Ménfőcsanak, Győzelem utca - Gyirmót, Papréti út - Audi PTC - Audi, 8-as porta - Íves utca
            - A2: Pinnyéd, Új sor - Liget utca - Íves utca - Audi, 8-as porta - Audi PTC - Audi LOC 2
            - A3: Vámosszabadi - Nagybajcs - Bácsa - Íves utca - Audi, 8-as porta - Audi PTC - Audi LOC 2
            - A4: Győrszentiván, Kálmán Imre út - Audi, 5-ös porta - Audi, 8-as porta
            - A5: Kismegyer - Marcalváros - Ipar utca - Likócs - Íves utca - Audi, 8-as porta - Audi PTC

Helyi (belvárosi) járatok:
            - X1150: Autóbuszállomás - Audi, 4-es porta - Audi, 8-as porta - Audi, 5-ös porta - Audi PTC - Audi LOC 1
            - X1151: Autóbuszállomás - Gyárváros - Audi, 5-ös porta - Audi PTC - Audi LOC 1
            - X1152: Autóbuszállomás - Audi PTC - Audi LOC 1
            - X1153: Hűtőházi utca - Audi, 4-es porta - Audi, 8-as porta - Audi, 5-ös porta - Audi PTC - Audi LOC 1

A járatok menetrendje az Audi gyár munkarendjéhez igazodik, az üzemek asszimetrikus munkarendjének köszönhetően viszonylag sok indulással, az X1150-es vonalon például hétköznap 11 járatpár közlekedik. Összességében az mondható el a vonalakról, hogy az A-s járatok egy-egy városrész, vagy szűkebb agglomerációs térség feltárása után rövid úton a gyárhoz közlekednek, az 1150-es vonalak pedig a város belső területeit kötik össze a gyárral, a belvárostól indulva vonalanként különböző városrészek érintésével. Mindkét járatcsoportról elmondható, hogy valamilyen útvonalon a gyár teljes területét bejárja - a 1153-as vonal gyakorlatilag el sem hagyja azt -, ezáltal a gyár különböző részlegei között is biztosítják a helyi közlekedést, a kijelölt megállókban biztosított csatlakozások vannak a helyközi szerződéses járatokra és viszont.

Ennyit a téma elméleti síkon való megközelítéséről nagyvonalakban. Magát a flottát a korábbiakban már bemutattam, jöhet a level 2., fotózzunk Audi Local járatokat. A dolog igényel egy minimális tervezést - tekintve, hogy a járatok jellemzően egy időpontban, de különböző útvonalakon közlekednek. Én munkámból fakadóan viszonylag gyakran járok az Audi területén, egy-egy Local fotó már felbukkant a múltkori Infinitours frissítésben is, de kíváncsi voltam, mit lehet összehozni, ha az ember szeretné összeszedni a lehető legtöbb járatot egy műszakváltás alkalmával, hát nézzük. Az alkalomra egy olyan szombati napot választottam, amikor a motorgyár és a járműgyár is dolgozott és a délutáni hazaszállításnál az A-s járatok is közlekedtek. A szombati nap az ajtótlan oldali képek miatt fontos, hétköznap valamivel nagyobb a bezavaró autóforgalom az üzemek elkerülőin, bizonyos járatok pedig csak így fotózhatók ilyenkor.

Kezdetnek az Eszperantó út #naposajtós 50 méterén várok két járatot. Az autóbuszállomásról a délutáni műszakra egyszerre indul egy lassú és egy gyors X1150, valamint egy X1151 és egy X1152. Utóbbi kettő fotózható itt, a két X1150-esen a csuklósok pedig egy kis szerencsével és némi helyismerettel majd a gyár területén, néhány perccel később.

infinitours_pwt655_03

infinitours_pwt292_01

Ebben a pillanatban jóval előttem jár a két csuklós, a gyorsjáratot majd csak a LOC-tól való visszaindulását követően tudom fotózni, a lassú viszont érinti Gyárvárost is, utána a két fenti Lion's Coach-hoz képest ellenkező irányban járja be a gyár megállóit. Ezalatt éppen odaérek az elkerülő 7-es és 5-ös porta közötti részére.

infinitours_rtp442_04

A gyár területét szinte el sem hagyó X1153 az 5-ös portától indul a csuklóssal egyidőben, annak kocsija is ilyenkor áll ki a járatra rezsiben.

infinitours_pwt654_03

Az előbb már említett gyors X1150-hez az elkerülő északi részére kell átmenni, a LOC-tól való visszaindulást követően a 8-as portát is kiszolgálja.

infinitours_rxz689_02

Járulékos duplázás, hogy a gyár területének ezen részén a lassú is ezt az útvonalat járja be...

infinitours_rtp442_05

...és én még mindig rendületlenül várok, még végre megérkezik a 8-as portához rezsiben Áron harci szekere, hogy kiálljon az A4-re.

infinitours_pbt313_02

Itt kellett dönteni, hogy várok még 10-12 percet, amíg megérkezik az 5-ös portától az A2 és az A3, vagy lemondva róluk átrohanok az 5-ös és a PTC közötti részre ajtós képért Áronról és az őt követve induló A1-ről. Utóbbit választottam. :)

infinitours_pbt313_03

infinitours_pbt311_03

Az A4-es járat Győrszentivánon végez, ráadásként egy-két pózolós képpel zárjuk ezt a kellemes 35 percet. (:

infinitours_pbt313_04

infinitours_pbt313_05


(c) bobalt 2006-2020
www.bobalt.hu