2019. december 1.
Last Minute Nyugat-Dunántúl

BOBA - KARAKÓSZÖRCSÖK - RIGÁCS - CELLDÖMÖLK - TOKORCS - GÓGÁNFA -
- JÁNOSHÁZA - NEMESKERESZTÚR - KARAKÓSZÖRCSÖK - KEMENESPÁLFA
 

Bő két hét van hátra a menetrendváltásig, amely vasúti oldalon elsősorban a Nyugat-Dunántúlon hoz majd meglehetősen pozitív változásokat. Jelentősen átalakuló kínálat jellemzi majd a 10-es vonalat és ehhez kapcsolódóan a Győr - Balatonszentgyörgy ütemes InterRegio viszonylat elindításával a 25-ös, 26-os vonalat is. A 20-as vonali Budapest - Szombathely/Zalaegerszeg gyorsok helyett IC forgalom lesz páros órában Szombathely, páratlan órában Zalaegerszeg felé, így megszűnik majd az évtizedeken át működő stokkozás Boba állomáson a zalaegerszegi közvetlen kocsikkal. Járműállományi oldalon a fentiek annyit jelentenek majd, hogy a győri InterRegiokon tisztán Desiro üzem lesz, a 20-ason pedig az IC-k feláras részén IC+ kocsikat vizionál az üzemeltető. A gyorsvonati stokkokban - sajnálatomra - valószínűleg maradnak a Halberstadterek, néhány éve a GySEV Raabercity kocsik forgalomba állítása jó alkalom lett volna arra, hogy az 1-es vonali IC-kből kiszorult és azóta is csak tengődő GySEV Ap, Bp kocsik a 20-as vonali gyorsokban emeljék a színvonalat. Az új vonatokon az IC stokkok által felszabaduló Halberstadterekkel valószínűleg kiváltható lesz a celldömölki Bhv kocsik egy része a személyekből, így előbb-utóbb ez is múló témát jelent majd.

Ennyit röviden arról, mi sarkallt, hogy egy napot rászánjak a környék vasúti forgalmának fotózására. A napot Bobán indítottam a reggeli közvetlen Celldömölk - Fonyód járat fotózásával. Az Ukk - Balatonszentgyörgy szakasz személyvonatainál motorvonati üzem van, így csak a néhány továbbhaladó közvetlen vonat megy Csörgővel.

mav_418309_06

A klasszikus Bobán stokkozós 20-as vonali gyorsokról már írtam a fentiekben, éppen egy Szombathely felől érkező szerelvényhez igyekszem Karakószörcsökre.

mav_431232_01

A fotón szereplő vonat ellenirányú párjának zalaegerszegi közvetlen kocsijai megörökítése a következő terv, mint Boba - Zalaegerszeg személy. A 8-as úton a sorompónál a vonat nyert, Rigácsig ment a verseny érte.

mav_431191_01

Celldömölk felé indulok, a következő szűk két órában ott találtam jó szöggel helyeket a gyorsokra, csak éppen a napsütés szűnt meg a környéken. A látszat ellenére egy Szombathely - Budapest gyorsot látunk a képen, annak ellenére sem egy acélos szerelvény, hogy a zalaegerszegi közvetlen kocsik még nincsenek rajta.

mav_431070_01

A délelőtti KV-t követően lassan az ellenvonat is Celldömölk felé közeledik, a Tokorcs melletti erdőben várom meg.

mav_431078_02

Maradtam volna még a környéken két 10-es vonali szerelvény miatt, de annyira összeborult a vonal menetrendje, hogy inkább továbbálltam a délutáni dolgokhoz, például a Cellből Zalaegerszegre induló személy fotózásához.

mav_431148_02

Fentebb írtam az Ukk - Balatonszentgyörgy szakasz motorvonati üzeméről, ez ma tervezetten három Desiro lett volna, a gyakorlatban ebből két szerelvény Bz volt. Gógánfán járunk és legalább újra süt a nap.

mav_117391_04

Délután egész gyakran követik egymást a Celldömölk - Zalaegerszeg személyvonatok, meglehetősen érdekes és heklektikus járatsűrűséget kínálva ezzel az Ukkig tartó közös szakaszon. Jánosháza mellett várom meg a soron következő V43 + 2 bármi egyenvonatot.

mav_431191_02

A téma marad, csak a hely más, Nemeskeresztúr közelében néztem ki a helyet a délutáni harmadik Celldömölk - Zalaegerszeg személyre, hogy a "bármi" típusból a harmadik féle is fotón képviselhesse magát, jelen esetben két Bp kocsival.

mav_431153_02

A napi személyvonati üzemet lassan ki is veséztem, visszakanyarodok a 20-as vonalra gyorsvonatokat fotózni. Karakószörcsökön már átfordult a nap a másik irány fotózásához, Budapest felől érkezik a szombathelyi szerelvény...

mav_431152_01

...melynek utolsó két kocsija ezen a képen is szerepel. Kemenespálfán vártam meg a bobai stokkozást és a két közvetlen kocsit, amint a vonat Zalaegeszeg felé veszi az irányt.

mav_431259_01

Ezzel a rövid posttal el is búcsúztattam a közvetlen kocsis gyorsokat, valószínűleg visszatérek még a környékre az új szisztémában is fotózni egyszer-egyszer a vonatforgalmat.


(c) bobalt 2006-2019
www.bobalt.hu