2019. július 7.
Setrák nyara a Volánbusznál

BICSKE - SÓSKÚT - BIATORBÁGY - BICSKE - PÁTY - TELKI - TÖK - ZSÁMBÉK - NAGYSÁP - GYERMELY - PÁTY - BUDAKESZI - BUDAPEST
 

Tegnap került megrendezésre a Aeroparkban az első "reptéri" Ikarus találkozó, ennek apropóján csobbantam egyet amolyan kocsiból kiugrálós formában a Zsámbéki medencében. Lassan mind a száz darab Setra S415LE Businessnek megtalálja a helyét a Volánbusz, Budapest keleti agglomerációja után végre itt is forgalomba álltak az új autók, kiszorítva ezzel a King Longok helyére tűzoltásként vásárolt, használt MAN EL flottát.

Csapjunk hát bele, a téma csodálatos, reggel 7-kor a Bicske melletti gaztengerben csápolva várom a renCCámot, a [784]-es Zsámbékon keresztül a Széna térre igyekszik. Alapvetően a zsámbéki autókkal a nap későbbi részében akartam foglalkozni, de ez a járat pont kapóra jött útközben.

vb_rfw428_01

Egy gyors térugrással Sóskúton követhető az éledezés véghez vitelének fizikai lefolyása, indul az iskolától a [762]-es Biatorbágyon át Kelenföldre. A nap első felét a biatorbágyi vonalakra tartogattam, a kora reggeli fényeknek köszönhető belógó oszlopárnyék és a nap további részére vonatkozó feljegyzéseim szerint rendelkezésemre álló idő lebeszéltek róla, hogy megvárjam a néhány perc múlva Pusztazámorról érkező [722]-esen a csuklóst.

vb_rfw407_01

Irány Biatorbágy, a következő járatig lévő 13 percbe pont belefér kilőni az egyik nem dolgozó biai kocsit, előzetes számításaim szerint #naposajtós formában fog várni.

vb_rfw467_02

Rohanok tovább, szorít az idő, a központban álló autó ráér még. A [762]-es hangulatos utcákon kanyarogva tárja fel Biatorbágy kertvárosi részét. Tulajdonképpen nagyjából oda sietek, ahol a Sóskúton fotózott járat találkozik az elleniránnyal, ebből kifolyólag kétszer is meg kellett előznöm ahhoz, hogy időben le tudjam fotózni a szemben érkező kocsit. Szép fotó lett volna, ha a képen mindkét kocsi szerepel, de minden azért nem jöhet össze. Én késtem 2 percet, a járat is késett 2 percet, klasszikusan minden a szokásos módon megy, jó kis nap lesz ez is. :)

vb_rfw475_01

Ideje kezdenem valamit az etyeki vonallal is, végre kipróbáltam élesben a már több alkalommal nézegetett helyet a viadukt alatti úton. A képet elnézve már csak azt bánom, hogy korábban nem jöttem ide King Longot EL MAN-t fotózni.

vb_rfw499_01

Szemből már 1 perccel ezelőtt meg kellett volna érkeznie a másik [760]-asnak, jött egy gyors matekozás. Lenne rá egy helyem, ami szódával ajtótlan és ha ebben a pillanatban megy el, van még két megállója a fotóhelyig, közben meg tudnám előzni. Viszont Bicskére visszaérni is 16 percem van a következő [760]-asig és még van egy autó a központban, amiről közben lemászott a fa árnyéka és még útba is esik. Vlutty! (?)

vb_rfw408_01

Ennek fotózása közben zúzott el mögöttem a matekozás alanya, így megkergetés helyett úgy döntöttem, hogy majd délután visszatérek arra a kocsira, most pedig csapatok Bicskére a lehető legrövidebb úton, tökön-babon és egy körforgalom építésén keresztül.

vb_rfw456_01

Szerencsére ez is csak ugyanannyit késett, mint én, ezt kifejezetten nem bántam, mert 6 perc múlva érkezik a központba Zsámbék felől a következő [784]-es, megkezdve a napnak a zsámbéki térségre irányuló sajtospárizsijét. Ezt nem nagyon értem.

m6log_pel874_02

A járatot messziről meglátva egy pillanatra meglepődtem, hogy innen is van járat az Audihoz, aztán tudatosult bennem, hogy néhány közismert M6Log kocsi is ezen a környéken kötött ki.

Két darab Viszlós default Alfa Regio után nem csak a kocsmában, hanem nálam is lefőtt a KV, hogy nem ártana lassan odaérni Pátyra, mert elmászik a #naposajtós az Újtelepen álló kocsiról.

vb_rfw474_01

A múlt alkalommal - tavaly ősszel - amikor erre tekeregtem, lett egy biatorbágyi viadukt alatti úthoz hasonló kiszemelt fotóhelyem Telkiben, de mivel még van 12 perc, mire odaér a [795]-ös, miért ne várnám meg ajtósból is a Lion's Intercityt, pillanatokon belül visszaér Bicskéről.

m6log_pel874_03

Telki egyre vészesebben calling, még mindig van 9 percem, de úgyis egyszerre érünk oda, utálok várni. Igazam lett, egálban +3. Várakozni nem hatékony. :)

vb_rfw442_01

Szombat délelőtt - igen, még mindig délelőtt van - a [783] és a [784] együtt ad 30 perces követést a pátyi irányon, így ha most visszamegyek Pátyra, pont egy KV múlva érkezik valamelyik a kettő közül.

m6log_pie589_01

Egy jó kis Ambassador sose rossz, csak amikor tényleg, az M6Log birodalom által a Volánbusz részére bocsátott 10 darabos "fehér" flottából néhány darab stabilan ezeken a vonalakon köröz. Örültem neki, mert valószínűleg már nem sokáig fognak futni ezek a kocsik.

Tökre mennék már [795]-öst fotózni, Tökön is szúrnám magam, ha nem férne bele a következő Pátyra érkező [783]-asig a Páty - Zsámbék - Tök - [795] fotó - Zsámbék - Páty linetrip.

vb_rfw428_02

Nem tudom, mit izgultam, még dohányboltozni is volt idő, főleg, hogy azzal a lendülettel ugyanaz a kocsi szerelt át a másik vonalra Zsámbékon.

vb_rfw428_03

A 30 perces ütem következő etapjáig "futkározik a f***om" felkiáltással elengedtem a [795]-öst a perbáli irányon, egy kellemes ebéd éppen alkalmas volt arra, hogy Nagysápról a [787]-es érkezésére fejezzem be.

vb_rfw458_01

Apropó, Nagysáp... Ideje körülnézni a környék vonalainak hétköznapi többletkapacitása után a távolabbi külső telephelyeken is. A bajnai Gordon kocsi úgy tűnik, ma dolgozik, pedig ajtótlanból tökéletesre számoltam a helyét. Mindegy, nekem sem lehet mindig szerencsém. Nagysápon az autók már egy ideje kinőtték a lakhelyüket, a három kocsinak épített placcra általában hat-hét autó jut.

m6log_pel882_01

Gyermelyt direkt hagytam ki útközben a külső telephelyek sorából, majd visszafelé ugrok be, addigra érik meg a hely a naposajtósra, van még idő. Lassan itt van Nagysáp mellett az ÉNyKK járata Pápára hazafelé igyekezve Esztergomból. A másik ÉNyKK járat, a veszprémi egy kicsit később jön, de reggel találkoztam vele Bicskén és láttam, hogy nem érdemes vele foglalkozni, találhattak volna a Credo IC12-nél alkalmasabb autót is arra a feladatra. A NAU-228-cal viszont lyukba lőttem, a néhány pápai hiányzóim egyike. :)

enykk_nau228_01

Gyermelyen közben megérett szüretelésre a tészta külső telephely, az itt lakó hat autóból ilyenkor négy nem dolgozik. A sor végén legel a másik, itt közlekedő M6Log Ambassador. Mennyivel szebb itt King Longok helyett normális kocsikat fotózni... :)

vb_rfw429_01

Megyek vissza Pátyra, szedjük össze a [783]-as délelőtt nem fotózott autóit.

vb_rfw432_01

Úgy sakkoztam, hogy a 30 perc múlva érkező járaton is még hiányzó kocsi fog jönni, más itteni téma hiányában elé mentem Budakeszire.

vb_rfw491_01

A kotta szerint elvileg az egyetlen maradékom a pátyi irányon a harmadik bicskei autó, ami pontosan egy délutáni KV-t és egy ajtóshely-keresést követően érkezik Budakeszire a Szénáról, a 30 perces ütem következő mozzanataként.

vb_rfw426_01

Kicsit mozgolódtam még, mert találtam egy másik ajtós helyet is a zsámbéki vonalak fonódó szakaszán. Innen már jellemzően ismétlődtek a nap folyamán fotózott autók, viszont lett néhány ajtótlanban lőtt kocsiról ajtós fotó is.

vb_rfw432_02

Miután meguntam őket és az 5 percező [22], [22A], [222] családot, legurultam a Budaörsi útra, lassan ideje volt a Budapest - Kaposvárnak, amin Tourliner megy. Ennek a helynek is lassan vége már, annyira megnőttek már az ELTE kolesz kertjében a fák, hogy már július közepén is belóg az árnyékuk az útra.

ddkk_pzw172_01

A DDKK-s kocsi után hamar továbbálltam, tulajdonképpen ennyit terveztem a mai napra, ami lassan amúgy is a vége felé közelít. Volt még egy revansom reggelről a sietség miatt elengedett kocsin a [760]-ason Biatorbágyon. Utolsó fotóként adtam egy esélyt neki, hátha pont ez az autó jön a következőn az Egér úton befelé és mint tudjuk, esélyt adni mindig érdemes. :)

vb_rfw450_01


(c)bobalt 2006-2019
www.bobalt.hu