2019. június 16.
RIRtelen jött nyár

KECSKEMÉT - KISKUNFÉLEGYHÁZA
 

A sajnálatosan gyenge címért elnézést kérek, valahogy szűrni kell a látogatókat. Eljutottam végre odáig, ameddig az elmúlt két-három évben csak a tervek szintjén sikerült, szenteltem néhány napot a Dél-Alföld járműflottájának fotózására. Ilyen ügyekben születni fog még néhány post a továbbiakban, igyekszem majd egészségesen vegyíteni az egyéb, eközben és a közelmúltban megejtett túrák beszámolóival. Éppen ma figyeltem meg, hogy a két konkuráló fagyiskocsi mindig egyidőben, de két irányból támadja meg az utcát, de jégbe hűtött Johnnie Walkert egyik sem árusít.

Kecskeméten indul a nap, ott is folytatódik, az M6Log-os VDL eresztésből a környék 10 darabot tudhat magáénak, melyek időközben a Volánbuszos típustársaikhoz hasonlóan átszálltak a Partiscum Kft-től a DAKK állományába. Az 52-es út felől érkező reggeli helyközi járatok fotózásához a Mercedes-Benz Sport Akadémia előtt táboroztam le, ahol már várt rám a szomszédblog egyik fele.

dakk_prw203_01

A reggeli eresztés végiglövése után a Szolnoki út környékére települtünk egy-két induló helyközi járathoz, a 12 darabos NIG mezős Volvo 8900-as flotta szintén utolsó ittjártam óta érkezett...

dakk_nig160_03

...a Partiscumos Intouro flottáról nem is beszélve. Tulajdonképpen az egy-két FINA shuttle-ön vendégeskedő és a néhány, eleinte tartósan távolságizó kocsin kívül meglehetősen lyukacsos volt róluk az állománylista fotós cellája.

partiscum_nkv471_01

A kunszentmártoniak Econellje rövidesen indul visszafelé, a fotózásához irány a Reptéri lakótelep. A cégdesign maximális nélkülözése ellenére ez egy KMKK-s kocsi.

kmkk_pig470_01

A reggel után újabb tömegtermelős fotóhely következik a Bethlen körúton. Alapvetően a Békéscsabáról érkező Tourliner miatt adta magát a hely, de a márciusban forgalomba állt helyis Conecto flotta gyűjtögetésére is kiváló választás volt útitársamtól.

dakk_rir372_01

Aki gyakran fotóz városban, az szembesülhetett már azzal a jelenséggel, hogy egy viszonylag jól használható fotóhelyen akkor jelenik meg az összes autós, biciklis, gyalogos és banyatankos nyugger, amikor a legfontosabb téma érkezik. Ez természetesen most sem volt másképp, majdnem sikerült besz*pni a Tourlinert. A mostani eresztésből 3 darab kocsit kapott a DAKK, azon belül is Békéscsaba. A képen látható autó a Békéscsaba - Budapest járatra került, a másik kettő pedig a napi váltós Békéscsaba - Zalaegerszeget járja.

dakk_rlt901_01

Megvan a lényeg, mehetünk tovább, útközben felbukkan egy újabb RIR a Kossuth körúton.

dakk_rir377_02

A következő helyig a fennmaradó időt egy jó ebédre és egy Budapest felé induló IC-re használjuk, legyen Kecskemét mellől is Szeged - Budapest hibrid.

mav_431226_01

Kora délután újra beindul a pörgés, közeleg a Daimler műszakváltása, kár, hogy az időjárásnak erről senki nem szólt. Terítéken volt az érkező járatok között a Volánbusz csak a Daimlerig bejáró ceglédi Econellje is, de a környéken tapasztalható közlekedési káosz miatt le kellett mondanunk róla. Ilyen az, ha az infrastruktúra nem követi le, vagy előzi meg a borítékolhatóan többszörösére növő járműforgalmat, reméljük, hogy Győr után ezt Kecskeméten is felismerik majd az illetékesek. A messze nem tökéletes körülmények ellenére legalább lett néhány fotó a tavaly novemberben a DAKK-nál forgalomba állt 20 darabos RDB-s Econell flottáról.

dakk_rdb652_01

A további címadó helyis Conectók fotózásához igénybe vesszük Kecskemét level 2-es sulinet fotóhelyét. Default gödörben szarik a default macska, hogy egy fontos ómagyar népi bölcsességet is megosszak veletek, meg ezt az újabb Partiscumos Intourót, ahogy éppen hullámzik mögötte a Széchenyi tér.

partiscum_nkv448_03

Félórán belül a 93-adik egyforma fotó ellövése után jött két apró felismerés. Az egyik, hogy ez a hely már kezd rohadtul unalmas lenni, a másik pedig, hogy a két Eger - Kalocsa is Tourlinert kapott és ilyenkor van bent a kocsi Kecskeméten. Level 2 sulinethelyről irány a level 1, az autó kotta szerint a treffen. :)

kmkk_rlt911_01

A nap végére egy kis Volánbusz távolsági spottolás volt tervezve Kiskunfélegyháza körül, Kecskemétet kezdtük is megunni, annyi KV-t viszont nem tudtunk meginni, hogy ne induljunk az indokoltnál sokkal hamarabb, ezért búcsúzóul még beiktattunk egy-két helyijáratos fotót itt-ott a városban.

dakk_nwx396_01

A záróakkord első szereplője a délutáni Battonya - Budapest járat volt. Kiskunfélegyháza, I. körzet tanya

vb_pep731_03

A Szabadka - Budapest járat autója szintén Flixről kiöregedett verda, a matricáktól már megfosztott MXN-521. Kiskunfélegyháza, III. körzet tanya

vb_mxn521_02

Végezetül pedig az eddig számomra méltatlanul a hiányzó rendszámok között szereplő PRF-934, a nem lent alvós Battonya - Budapest járaton, ahogy éppen a 451-es úton készül kikerülni a várost.

vb_prf934_01

Röviden ennyi, inkább hiánypótló, mint eseménydús nap volt a részemről, hamarosan izgalmasabb témákkal is jelentkezem. :)


(c)bobalt 2006-2019
www.bobalt.hu