2019. február 24.
Vonatpótlás, vagy amit akartok

PÉCEL - ISASZEG - TÓALMÁS - TURA - HATVAN
 

Nem mondanám, hogy kimondottan depressziós vagyok amiatt, hogy mától közelebb kerültem a 40-hez és távolabb a 30-hoz, de a Paul Van Dyk - Out There And Back bakelit pattogása és a jégbe hűtött Gold Label kifejezetten megnyugtató érzéseket kelt bennem. Valószínűleg fiatal lányok a Miracle Moments hallgatása közben csapatokban követnek el tömeges öngyilkosságot, vagy éppen ágyban, párnák közt dőlnek kardjukba még azelőtt, hogy tudnák, néhány hét múlva Jenbacherrel utazhatnának a 11-esen. Ez pedig három olyan momentum, mely rendkívül erős lábakon áll, az első kettőnek például a lehetőségeik tükrében eddig sem volt akadálya, talán egy sztorit megért volna az instára, a Jenbacherrel kapcsolatban viszont természetesen jelentkezni fogok, ha eljön az ideje.

Elég hülye címet sikerült kitalálnom, de legalább a dátumot nem kellett megnéznem a sarokban. A témák felsorolásától eltekintenék, alább részletezve minden történése kibontakozik a napnak, amely Pécel és Isaszeg között indult a 80a buszos pótlásának fotózásával. A #répacement IC-s vonat(k)ozása Hatvan és Budapest között majd egy másik alkalommal kerül terítékre, most a Pécel - Aszód és Pécel - Hatvan közötti S80 és gyorspótló járatokra rajtoltam, ezeket lehetett összekötni más, olyan környékbeli témákkal, ami éppen aktuálisan érdekelt.

Reggel 8-kor a fény még egy kicsit karcos, érkezik az első adag az Isaszegi úti átjáróhoz. A személyeket forda szerint egy vagy kettő, a gyorsokat kettő-négy busszal pótolják. Külön szeretem, hogy ilyenkor mindenféle egzotikus különlegességbe bele tud futni az ember, mint például ez az 1995-ös ex. spanyol Ugarte CX-Elite, melyet a DDKK alvállalkozójaként a H&H Plusz Bt. állított ki.

hhplusz_mpl876_01

Az órás ütemű gyorsokat pótló kocsik és az Aszódon az S80-hoz csatlakozó járatok Pécelen ugyanarra a szerelvényre biztosítanak átszállást és a közös részen a megállási rendtől eltekintve nagyrészt hasonló útvonalat járnak. Hétvége révén a jobb kapacitáselosztás miatt valószínűleg változtattak a technológián, ez abban nyilvánult meg, hogy külön kocsival csak azokat a személyeket pótolták, amelyek az órás ütemen felül közlekednek, a többit elintézték a gyorsok egyik kocsijának több helyen való megállításával. Az előző adag kicsit megcsüngött az idősíkon egyébként, mint tudjuk, a MÁV-ban a P betű a pontosságot jelenti (copyright ivmuf shitpostaBéhávé), egy jó KV és némi jegyzetelés után mehettem is a következő brancs elé a dzsindzsába. SOS Travel, Gödöllő, a KMKK alvállalkozója, #brilliant! :D

sostravel_npd911_01

Szerencsére most nagyjából pontosan érkeztek a kocsik, így nem volt annyira necces visszaérni Pécelre, ahol 12 perc múlva jön a 484-es egyik kocsija. Úgy döntöttem, megvárom itt a pótlók ellenirányát is, az előbb fotózott kocsik kiegészültek az NNU-694-gyel.

vb_pct134_02

Isaszegen már találtam helyet a következő gyorshoz, amit két háromtengelyes autóval el is intéztek személlyel együtt. Ez viszont egy korrekt verda, PUH-589, Alföld Travel, Szentes, Zséder alvállalkozójaként érkezik. Nem tartom kizártnak, hogy IC pótlóról vezényelték át, ott pörögnek jellemzően ilyen kaliberű autók.

alfoldtravel_puh589_01

Visszaindulok Pécel felé, útközben a Szilasvölgyi dűlőnél megvárom a 484-es másik kocsiját.

vb_pct104_01

A pótlók iránt kicsit elfogyott az ingerenciám, amik most mennek, azokat lefotóztam, a többit délután tudnám. Isaszegen jön majd az egyik dányi autó a 447-esen, de mi legyen addig? Ja, Pécelen vagyok, 169E. :D

vb_mos275_01

Abban a megnyugtató tudatban indulok tovább, hogy ma kb. hatodszor, de végre utoljára teszem meg az utat Pécel és Isaszeg között. A szög miatt nem volt könnyű helyet találni, de ha már útba esik a továbbiak felé, nem akartam fotó nélkül elengedni a Gödöllő - Dány között közlekedő 4447-est. Nem kellett volna itt sokat várnom a következő 484-esre sem, de ugyanaz a kocsi jött volna, amit már fotóztam másfél órával ezelőtt, a hely meg nem tetszett annyira, hogy maradjak érte.

vb_pct133_02

Most jön a napnak az a része, amit csak azért terveztem be, mert maradt egy szűk órám Hatvanban a Bosch műszakváltásig. Egy járat erejéig tiszteletemet tettem Tóalmáson is, aktuális volt a 496-os érkezése Tápiószecsőről. Ide már Monor adja a kocsit, de a lehető legdefaultabb LNK-240 helyett azért jobban örültem volna valamelyik hiányzó kisVolvónak.

vb_lnk240_02

Turán szokásos helyen szokásos csuklós, nem érdekes, a PCT-106 viszont nem Color Tours-os formájában még hiányzó volt, a külső telephelyen a fény éppen megérett a szüretelésre, csodás.

vb_pct106_01

Kár lenne megtörni az Intouro áradatot, gondoltam, Hatvanban fotózok melléjük még vagy harmincat. Szép lassan záporognak a kocsik a város és a 21-es út felől az Ipari parkba. Szerettem volna rákeresni a "záporog" szóra a Magyar Értelmező Kéziszótárban, de ilyen szó nincs.

intervm_psd255_01

A 3-as úton Bag, Gödöllő felé induló autók műszakváltás után fotózhatók a hatvani helyijáratok kíséretében. Az Egal Transos hosszú Lion's City helyett tartalék autó dolgozott, egy NYE-323 névre hallgató, helyi forgalomban rendkívül egzotikus Fast Concept Car, ezért álljon itt egy kép az egyik induló Inter-VM Intouroról.

intervm_psd264_01

Lement a rajzás, irány a 3-as út, a műszakváltást követő percekben ideérnek Hatvanból is a délutáni járatok. Mi más mutatna itt jobban, mint egy Intouro. :)

vb_pct113_01

A nap lényegi része ezzel letudva, de a maradék napsütést a városban még ki kell használni. Itt már nem nagyon tervezgettem semmi konkrét célt, Hatvanban lassan négy éve fotóztam utoljára, jó esélyem volt arra, hogy jöjjön valami "újdonság" is.

kmkk_nwx361_02

Miután a MIS-663 is lerótta kegyeletét a kieső kerekek védőszentjének szobránál, matrica im Auftrag von #finabudapest, újabb nap feljegyzései kerültek az idei évértékelőhöz.

kmkk_mis663_02


(c)bobalt 2006-2019
www.bobalt.hu