2017. december 31.
Ez volt 2017 a bobalt.hu-n

Boldog Új Évet! Szokták mondani, hogy boldogabbat, mint az előző, de az igazság az, hogy én a magam részéről 2017-tel is tökéletesen meg voltam elégedve, így ezt a közhelyet most mellőzném. Egy évértékelőben kifejezetten nehéz kizárólagosan a fotós munkásság eredményeire szorítkozni, aki ismer, az tudja, hogy szeretek egyszerre sokmindennel foglalkozni, ebből kifolyólag pedig a munka és a hobbi is meglehetősen gyakran tud teljesen összefolyni, éppen ez benne a legszebb.

2017 első napja verőfényes napsütéssel indult, ennek örömére tartottam is egy évindító TRAINspottingot a Győr környéki vasúthálózaton. Az év tizedik órájában el is készült számomra a hónap fotója a GySEV Ludmillájáról, ami ekkor már csak egymagában képviselte a bérelt dízelflottát. Napjainkban már ő sem a GySEV kötelékében szolgál. Január végén Alsó-Ausztriában csapattunk egyet Aaron kollégával, elsősorban Grimmenstein és Puchberg környékén kutattuk a Retter Linien és a Partsch autóit.

gysev_651008_02

A februárt nagyrészt a Volánbusz flottájának szenteltem. A hónap elején Rodriguez kollégával vágtunk neki a szigethalmi térségnek, ahol a 435-ösöket és az előző évben beszerzett szóló Volvo flottát szedtük össze. Ebben a hónapban vadásztam még itt-ott a használt flotta újabb példányait, a következő teljes napot pedig a Pilisbe, a 10-es, 11-es úti járatokra szerveztem, elsősorban az idekerült háromtengelyes autók miatt.

vb_nwx467_01

A március némiképpen mozgalmasabbra sikerült, mint terveztem, 1330 fotóval fejeztem be a hónapot. Visszanézve a hónapban véghezvitt túrákat azonban már nem is csodálkozom ezen az első olvasatra nem kimondottan csekélynek felfogható számon. Ausztriával indult a hónap, aztán azzal is folytatódott, a VOR-Regio területének alapos bejárása után Grazban töltöttünk el egy teljes napot. Március utolsó hetében a Közlekosztály Fotóriporterével gondoltunk egy nagyot és célba vettük a keleti országrészt, négy napos túránk során tematikusan érintettünk rengeteg témát és térséget. Az első napot a Miskolc-Sátoraljaújhely vasútvonal mentén töltöttük, jó eséllyel utoljára volt alkalmunk drótmentesen fotózni a csörgős gyorsokat a 80c-n, buszos vonatkozásban pedig Szerencs, Sárospatak és Sátoraljaújhely járatai adtak témát. Eltöltöttünk egy egész napot Nyíregyházán, bejártuk Mátészalka, Fehérgyarmat, Vásárosnamény és részben Kisvárda környékét. A hazaút napjára Nagykálló térsége és az onnan Debrecenig vezető útvonal és annak környezete maradt, délután pedig már Debrecenben, majd Hajdúszoboszlón fotóztuk a délutáni járatokat.

emkk_fvj500_01

Áprilisban osztrák fronton két vasútvonal és a hozzájuk kapcsolódó buszvonalak régóta tervben lévő fotózása valósult meg. A hajdanán még Pozsonyt, ma Wolfsthalt Béccsel összekötő, nevében azonban a történelmi időket őrző Pressburger Bahn, valamint Bécs környékének vicinálisa, az Innere Aspangbahn vonalát Aaronnal egy nap alatt kényelmesen bejártuk. A hónap végén szenteltem egy napot Zsámbék és Biatorbágy környékének is, hogy elkészüljön - remélhetőleg - az utolsó post, ami a KingLongokról szól. Értelemszerűen a hónap kedvenc képe nem ezen a napon készült. :)

obb_5047090_01

Májusban viszonylag sokat jártam Budapesten, egy-egy utam alkalmával ilyen módon bővültek a VT-Arriva és a BKV albumai. A Volánbusz szolgáltatási területén történt változások kapcsán Sztivi Bával bejártuk Szentendre, Pomáz térségét és csapattunk egy kicsit a 10-es úti járatok körül.

vb_jdy843_01

Június a kedvenc csengetős hónapom, az ország távolsági flottáját két napon is sikerült fotóznom Budapesten, BKV témában pedig elsősorban a villamosokra gyúrtam rá CAF és Combino ügyben. Elindult a balatoni szezon, ennek apropóján volt egy kis Veszprém környéki és Balaton északi parti TRAINspotting, ezekhez kapcsolódóan pedig az ÉNyKK Veszprém megyei állományát fotóztam. Az új autók dokumentálására sikerült egy napot Győrben is szakítanom.

mav_431150_02

A július meglehetősen mozgalmasra sikerült, ismét ezer fölötti képszámmal fejeztem be a hónapot. Téma akadt bőven, a hazánkban lezajló rangos sportesemények buszos vonatkozásban is mozgalmasak voltak. Budapesten és Balatonfüreden a FINA, Győrben pedig az EYOF szolgáltak időszakos, de annál nagyobb volumenű témákkal, a hónap nagy részét ezeknek szenteltem. Volt emellett Pomázon HÉV pótlás a DAKK autóival és természetesen dübörgött a nyári balatoni turistaszezon. A fenti tartalmakkal tökéletesen össze lehetett kötni a BKV új autóinak fotózását.

bkv_pdb731_01

Az augusztus nagy része számomra Sopron környékéről szólt. Elkészült és megérkezett a Blaguss Agora Hungary MAN Lion's Regio flottája, amelyet egy kellemes Sopron környéki TRAINspottinggal egybekötve bemutattam a nagyérdeműnek, emellett pedig egy vonatpótlásból kifolyólag meglátogattuk Aaron kartárssal a Pottendorfer Linie környékét, bemutattam Eisenstadt nem sokkal azelőtt elindult helyijáratát.

postbus_bd14408_01

Szeptemberben elindult az előző hónapban bemutatott Lion's Regio flotta az Audi Járműgyár szerződéses járatain, értelemszerűen a hónap első témáját ez adta. Voltunk Polgáron, valamint egy-egy alkalommal szétnéztem a környéken a külső telephelyes autók szempontjából, ez többnyire Győr-Moson-Sopron és Komárom-Esztergom megyét érintette. Kergettem egy kicsit Győrben a Blaguss Agora Setra flottáját is.

blaguss_nkx553_01

Októberben többnyire néhány órákat szenteltem ennek a szép hobbinak, ilyen alkalmakkor születtek fotók sokminden más mellett a komáromi és a tatai helyijáratok új autóiról, a Blaguss Agora négy újabb Lion's Regiojáról vagy éppen a Felvidék vasútközlekedéséről. Egy-két kivétel azért akadt, Aaronnal ráakadtunk a tolatós tehervonatok témájára Ausztriában és nagyjából mostanra gyűlt össze annyi információ, hogy nekivágjunk Burgenlandnak és Alsó-Ausztriának ilyen tekintetben. A hónapba neccesen, de belefért még egy lightos Paks-Szekszárd-Tamási-Székesfehérvár karika is.

knykk_pct143_02

Novemberben folytatódott a tolatós teheres sztori, ismét Niederösterreich, az eddigi információk mellett pedig már a múltkori megfigyeléseink is segítették a munkánkat. A tavalyi után idén is tartottunk egy kis Semmeringbahn fotózást is, ezúttal a déli rámpa térségében.

obb_4744039_02

A december a fotózás terén részemről viszonylag eseménytelenül telt, az év végi hajtásba nagyjából az itt-ott egy-egy fotó kategória fért bele. A hónap végén Rodriguez kollégával azért sikerült egy indokolatlan napot Borsod megyének szentelnünk, az elmúlt években nálunk ez már hagyománnyá vált.

emkk_pig471_01

Nagyratörő tervekkel tekintek 2018 felé, köszönöm mindenkinek, aki az előző évben is velem tartott! :)