2017. július 28.
FINA Budapest

BUDAPEST

Jó estét, jó szurkolást, sajnos Knézy Jenő szájából már 14 éve nem hallhatjuk. Lassan két hete tart Budapesten a "vizesvébé", melynek folyamányaként - ha már vizes - nem lehet nem észrevenni azt a közel 150 darab felmatricázott autóbuszt, amely a résztvevők és a lebonyolító személyzet szállításában szorgoskodik Tengelicen a városban. A járatok szerkezetéről, szerepéről és útvonalairól már több ízben beszámolt a nyüwes konkurencia szomszédblog, így a dolog ezen részét most mellőzném. Az esemény nem csak a közlekedési központok tartalékállományát, hanem az ország közlekedésbarát társadalmát is alaposan megmozgatja, talán utoljára a 2013-as kecskeméti repülőnapon tapasztaltam hasonlót, hogy lépten-nyomon "szakmabeli" ismerősbe botlik az ember. Mint tudjuk, a fotósok találkozója mindig suncalcon szerveződik, a végén pedig még az is kiderül, hogy nem csak trollkodni tudunk egymás fotói alatt. (:

Tökéletes reggeli fények mellett, a nagy visszatérő jelentőségéhez mérten virtuális dobpergéssel felvezetve, a négy post óta méltatlanul mellőzött említést jelen esetben ismételten magáénak tudó, kifejezetten jól eső reggeli KV szertartásszerű elfogyasztását követő néhány percnyi hatásszünet után a Keletinél indul nap. A csapatok szállítását a DAKK Tourismo flottája biztosítja, a kocsik végigkísérik egy-egy csapat teljes FINA alatti pályafutását. Előbbi állítás első momentuma alól pont a két magyar csapat képez kivételt, nekik két zászlóshajót, a Volánbusz két 9700-as Volvóját delegálták.

dakk_nij357_01

A Baross tér egyébként akármennyire is az akció nem tervezett fotóhelye volt, annál inkább kapóra jött a "melléktermékekhez", többek között a BKV júniusban érkezett csuklós Conectóihoz.

bkv_pdb731_01

Elmetrózunk a következő, ismét teljesen alkalomszülte hely gyanánt a Szent Gellért térre, milyen snassz lenne már rögtön a Duna Arénához vagy a Városligetbe menni. Gyűlnek a BKV CAF-ok a fonódón és az Arriva Conectói a 133E-n...

vt_nca516_03

...közben pedig érkezik a FINA járat, amely észak felől közelíti meg a Tüskecsarnokot. Ezeken a járatokon a KNyKK jár Inovellekkel, nem kimondottan gyakori követési idővel.

knykk_nzm410_01

Felpattanunk a vilingerre, az úticél a Margit-sziget, az edzéstervet böngészve várható majd két nagyobb eresztés a DAKK Tourismoiból. Útközben azért nyakban maradt a fényképezőgép, el is felejtettem már, milyen kényelmes tömegközlekedve fotózni. :D

bkvvill_2020_02

A Margit-szigeten közlekedő 26-os a FINA időtartama alatt szóló kocsikkal, de sűrítve jár, ezért a cinkotai garázs szóló Conectóit most meglehetősen könnyű összeszedni, Rákosborzasztó külsőn egy kicsit nehezebb lesz majd.

bkv_pdb384_01

A KMKK-tól a Volvo 8900-as flotta érkezett a rendezvényre, rögtön az egyik egri autó kerül lencsevégre közülük.

kmkk_nza654_02

A DAKK konvoj is bejött, sikerült fél órán belül az autók közel felét összeszedni. Az edzések éppen úgy alakultak, hogy a kocsik egy része a csapatáért jött, a másik fele pedig hozta a következő csapatokat edzeni a szigetre. Ennek is volt hátránya, a naposajtós sulinetparkoló egy csapásra fotózhatatlanná vált.

dakk_nij362_02

A tartalékok szerepét, valamint a beugrós, média, VIP és egyéb shuttle járatokat a Partiscum Busz Kft. Intourói jelentik.

partiscum_nkv456_02

Szerepkörileg a fentiekhez sorolható a Pannon Busz Rent Kft. Intourója is, amelyet ma éppen a Danubius Grand Hotel előtt sikerült elkapni. A shuttle fogalmát a megállók kijelölésénél tényleg komolyan vették a szervezők, a helyszínek többségénél a bejárattól 5-10 lépésnyire áll a busz, utat pedig sehol nem kereszteznek gyalogszerrel az utasok.

buszrent_pbl203_02

A szigetből kihoztuk, amit lehetett, vár a Hősök tere, amit rengeteg vonal érint. A rémálom és a ZS-kategóriás horrorfilmek között lehet valahol holtversenyben félúton a fenti állítás eredményének látszólagos fizikai leképeződése, ahogyan a nap minden percében Credokonvojt lát az ember a tér körül körözni. A járatok egy része az Andrássy útra kanyarodik, a maradék viszont szépen összeszedhető a Dózsa György úton.

ddkk_nvf246_01

Kialakításából adódóan a Hősök terén szinte egész nap lehet jó szöget találni a fotókhoz, a visszafordítóban már az Andrássy felé menő járatok is jönnek. A felmatricázások kezdetén senki nem hitte el nekem, hogy az Intouro flotta gerincét nem a Volánbusz fogja adni a rendezvényre. Az ÉMKK nagylogós kocsijait egy kicsit sajnálom azért, de őket meg kellett kopasztani.

emkk_nrl938_01

Kis szerencsével a csónitó mellől induló kocsik a tér Műcsarnok felőli oldalán is fotózhatók, a túlodalt úgyis hamar meg lehet unni. Talán a hatvaniak 8900-asa volt ma az a kocsi, aminek a legjobban örültem.

kmkk_nza660_02

A média- és VIP járatok a legváratlanabb időpontokban a legkülönfélébb helyeken bukkannak fel, a Partiscum fekete alapon sötétkék kijelzőitől pedig azóta is káprázik a szemünk.

partiscum_nkv483_01

Egy dolog maradt ki a napból, ez pedig a Volánbusz Intourója, ami valahogy csak a beugrós flottába keveredett a buli elején. Ma többnyire az 56-osok terén forduló járatokon mászkált, ezek viszont nehezebben fotózható helyeken járkálnak. A kocsi végül bejött, késő délután révén már csak azért kellett drukkolni, hogy hamarabb induljon, mint ahogy a szemben lévő épület árnyéka eléri a tér kijáratát.

vb_nkn873_02

Egy post még valószínűleg lesz a témában, azzal azonban meg kell várnom az utolsó nap eseményeit, úgy lesz kerek a sztori. Majd akkor megértitek, mire gondolok. :)

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu