2017. április 23.
Keleten a helyzet...

MÁTÉSZALKA - KOCSORD - ZSAROLYÁN - JÁNKMAJTIS - FEHÉRGYARMAT - MÁND - VÁSÁROSNAMÉNY - KISVÁRDA

Klasszikus Road Movie lesz, ez már egészen biztos. Mostanában keleti témában kifogyhatatlan vagyok, a Nyírség központja után sikerült egy napot szánni a kisebb forgalmi üzemek által lefedett területekre is.

A reggeli KV ezúttal Mátészalkán fogyasztódik, az idő kifejezetten rossz, de úgy tűnik, egy kis eső után kitisztulnak majd a dolgok. A "kis eső" alatt abszolvált reggeli közben az is kiderül, hogy nem csak nekünk van furcsa hobbink, a hamburgeres csaj például szabadidejében hullákat keres a Tiszában. És talál! Mondhatta volna azelőtt is, hogy beleharaptunk a húsba.

emkk_kuu148_01

Mátészalkaa után az Ojjektumról híres Kocsordon várjuk a renCCámot egy kisVolvo képében, ami hajszálpontosan meg is érkezik, ez azért jó, mert még dohányboltba is menni kell. OK! :)

emkk_nwx315_02

Zsarolyán elején Fehérgyarmat felől várunk két járatot. A kotta szerint semmi érdekes, egy Credo és egy Sanyi a felhozatal, de a hely miatt nem szerettem volna elszalasztani, időben pedig pont belefért még a következő téma elé. Úgy tűnik, reggel Fehérgyarmaton is volt egy kisebb csapadék.

emkk_klh065_01

Ha már errefelé mozgunk, nem akartam kihagyni a Fehérgyarmat és Zajta között közlekedő vicinálist, főleg, hogy InterPicivel járnak rajta. Sulivasárnap még Zajta-Budapest postainga is megfordul a vonalon, természetesen csörgővel húzva, ez a téma részemről még várat magára. Jánkmajtisról egyébként régebben kisvasút is indult az 57 kilométerre lévő Kölcsére, a rövid, mindössze tizenöt éves üzemének az 1968-as közlekedés(vissza)fejlesztési koncepció állított vörös jelzőt. A vonalat 1972-ben zárták be, emlékét egy Fehérgyarmaton kiállított C50-es motor őrzi.

mav_127416_01

Mi is Fehérgyarmat felé indulunk, sietni kell, mert Olcsvaapátiból rövidesen érkezik az egyik csuklós.

emkk_fiy462_01

Az igazán vad téma azonban a 280.03-asuk, ami természetesen egyszerre indul a szintén bakancslistás 263-assal, persze egészen más útvonalon hagyva el a várost. Gyors impovizáció, arra jutottunk, hogy az FVJ-500 előzőleg kinézett szép fotóhelyét nem áldoznánk be, a 263-as pedig Mánd elején egy kis szakaszon megy jó napállással, addig utolérjük és megelőzzük.

emkk_fvj500_01

Sikerült, a két fotó között hat perc telt el. :)

emkk_kuu234_01

Fehérgyarmatra még kinéztem egy eresztést a városközpontban, Nagyar felé volt kétesélyes, mi indul a járaton. Tényleg lottóznom kéne. :)

emkk_hcp099_01

A délutáni csúcsot már Vásárosnaményban töltjük, ilyenkor a környék összes autója megfordul itt. Az állomány összetételében természetesen az Autosanok vállalnak a legnagyobb szerepet, mellettük akad még néhány Credo és Ikarus Classic.

emkk_flr968_01

...az igazi meglepetés viszont kétségtelenül a már nyíregyházi illetőségű Marcopolo, az FLH-328. Kíváncsi lennék, hogy ezekből a többi hova került és mit jár.

emkk_flh328_01

Az iskolás járatok után, de még a délutáni csúcsidőben kinéztem még egy kereszteződést három déli irányba induló járathoz, csak hogy egy kis naposajtós is legyen Vásárosnaményból. A HRE-940 nem sokkal ezelőtt Nyíregyházáról érkezett, kevés esélyt láttam rá, hogy ezen járatok valamelyikén folytassa a napot. Pedig... :)

emkk_hre940_02

A nap további részének tervezésénél itt egy kicsit gondban voltam. Eredetileg itt gondoltam azt, hogy továbbállunk Kisvárda felé, hogy a külső telephelyes autókat a késő délutáni járataikon lefotózzuk. Azonban a Vásárosnamény közigazgatása alá tartozó Gergelyiugornyánál kinéztem még egy szép helyet, ahol negyed órán belül három járat közelít, ezt pedig kár lett volna elszalasztani. Valamit valamiért, az eredményt tekintve egyáltalán nem bánom.

emkk_fiy465_02

Az utolsó fényekre azért még meglátogattuk Kisvárdát is, de itt már nagyjából mindennel foglalkoztunk, csak a fotózással nem. :)

emkk_his324_01

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu