2017. április 16.
Pressburger Bahn & Innere Aspangbahn

WOLFSTHAL - HAINBURG - BAD DEUTSCH-ALTENBURG - WILDUNGSMAUER - SHARNDORF - FISCHAMEND - HIMBERG -
- ACHAU - WIEN - GUNTRAMSDORF - GUMPOLDSKIRCHEN - BADEN

Jó estét kívánok a hosszú hétvége 70,83%-ánál. Mire elolvassátok a postot, ez már 71,01% lesz, ha meg sok helyen locsolkodtok holnap, akkor úgyis mindegy. Megszaporodtak mostanában az irományaim, a jó hír pedig az, hogy még nyolc mappa várja, hogy blogpost készüljön belőle.

Cím és útvonal a szerkesztőségben, a nap a Pressburger Bahn végállomásán, Wolfsthalban indul. A vonal, ahogyan a neve is mutatja valaha Pozsonyig ért - Preßburg volt a pozsonyi vár németesített történelmi neve -, a nyomvonala a belterületen részben beépült, a településtől a határig pedig kerékpárútként szolgál a vasúti töltés. Mivel a hely nincs messze a Rajka melletti hármashatártól, gyakran útba esik a mindennapokban, de kifejezetten fotózási szándékkal még sosem vettük célba. A téma egyébként adja magát, a 4020-as motorvonatok egyik utolsó, jellegzetes bevetési területe a Pressburger. Ennek ellentmondásaképpen rögtön az utóddal indítunk, az S7-es reggeli sűrítőjére már Cityjet van kiadva.

obb_4746031_01

A 9-es út mentén haladva hangulatos helyeken fut a vonal, az órás ütem közben van idő a buszközlekedéssel is foglalkozni. Hainburgban szépen átlapolódnak a helyközi vonalak, a nyugat felől érkező járatok végállomása többnyire a kórház a város szélén, azaz a Landesklinikum.

postbus_bd14370_01

A kocsik általában a város nyugati végén, a Kulturfabrik megállóhelynél töltik a hosszabb kiállásokat, mint ez a Dr. Richard kötelékébe tartozó Crossway is, amely a Schloss hof telireklámból ítélve valószínűleg Marchegg felé jár innen.

drrichard_w2188lo_01

Még mindig Kulturfabrik, kilinccsel vezérlőkocsival előre érkezik a következő S7.

obb_6020245_01

A Wolfsthal - Fischamend tengely buszközlekedésénél megemlítendők a szlovák járatok is, az egyik a Slovak Lines Bécsből sokak által ismert "klasszikus" expressz vonala, ami Pozsonyt köti össze óránként a schwechati reptérrel és Béccsel. A régebbi, konstans Irisbus Evadys flottát tavaly februárban Neoplan Jetlinerekre cserélte a társaság. A vonal és a kocsik is a cég zászlóshajóit jelentik, ezért mindegyik Jetliner külön nevet kapott egy-egy szlovák íróról, költőről. A vonalra a Postbus is ad egy kocsit, valószínűleg azért, mert hamar elfogytak a szlovák kőltők. (:

slovaklines_bl725lk_01

A 9-es úton Hainburgig bejár a 901-es járat is, amit a DPB Bratislava közlekedtet, rendeltetését tekintve hasonló a Rajkára bejáró 801-eshez annyi különbséggel, hogy a 901-esre a DPB-n kívül a Slovak Lines is ad kocsikat, részben itt járnak a már korábban említett Evadysok is.

A következő S7-esig még van némi időnk, ezért Bad Deutsch-Altenburg végén megvárjuk a hainburgi Landesklinikához tartó 275-öst. Mondtam, hogy nem zöld a tetejük.

postbus_bd14364_01

Wildungsmauer megállóhely következik. Reméltem, hogy sikerül CityShuttle-re fényezett 4020-ast is fotózni, de mindkettő, amivel találkoztunk a nap folyamán, a második egység volt, nincs egyébként túl sok belőlük.

obb_6020201_01

Hainburg felől útban van egy 274-es, ami a 9-es út Wildungsmauer és Regelsbrunn közötti lezárása miatt betéréssel közlekedik. Ő állt reggel a kórháznál.

postbus_bd14370_02

Kicsit bele kell húznunk, az A4-es autópálya egyik oldala Bécstől idáig áll, így egy kicsit nehézkes a környéken a közlekedés. Fischamendnél még szerencsésen odaérünk időben a kiszemelt helyre a következő S7-hez.

obb_6020305_01

Himberg felé már teljesen megdöglöttek az utak, ezért nagyjából 20 percet csúsztunk, a Neubach patakhoz kinézett három járatból így egy lett. Ellenben a 14390-es C2-essel sikerült lyukba lőnöm, a környező rendszámokról már volt fotó. :)

postbus_bd14390_01

Délutánra az eddig általunk méltatlanul hanyagolt Innere Aspangbahn meglátogatását is beterveztük, a kinézett keresztig viszont még bőven volt időnk, így a vonal felé orientálódva útba ejtettünk ezt-azt, például a Pottendorfer Linie töltését Achau és Münchendorf között. Többször fotóztunk már a Pozsonytól Bécsen és Sopronon át Deutschkreuzig húzódó vonalon, többek között ez a GySEV Ventusok fő bevetési területe, ennek ellenére sikerült még egy-egy hiányzó ÖBB Talentbe is belefutni.

obb_4124014_01

Időben még mindig bővelkedünk és csak egy köpésre van a bécsi Laxenburger Straße, ahol fonódik a Wiener Linien 66A-jával a 67A és 70A. Hogy ez miért érdekes nekünk? Mindkét vonalon a Postbus jár, részben a nemrégiben beszerzett 4-es Urbinokkal.

postbus_bd14627_01

Ez is megvan, irány mostmár tényleg az Innere Aspangbahn. A klasszikus értelemben vett, Wiener Neustadtig a Südbahnnal szinte párhuzamosan futó mellékvonalon évek óta lengedezik a megszüntetés szele, egy-két éven belül a Jenbacherek is eltűnnek az ÖBB palettájáról. Érkezik Manfred, a kevés VOR Regio logós S-Bahn arculatú kocsi egyike.

obb_5047090_01

Itt fut a szomszédban a Südbahn, ahol most egy fenti vágánykizárás miatt az S-Bahn járatokat buszokkal pótolták. A Gumpoldskirchen és Pfaffstatten közötti szőlőhegyeken - vagy Délegyházán, nem is emlékszem már pontosan - várjuk meg a Postbus Citarot.

postbus_bd13983_01

A railjetek és a REX-ek rendesen jártak, a délutáni forgalomban még S-Bahnok nélkül is nagyjából 8-10 percenként jött egy ablakos inga, a gumpoldskircheni alagút előtti hely pedig magáért beszél.

obb_1144082_01

A szakaszra nagyjából 30 percre jön ki a railjet-sűrűség, így meglehetősen kevés esély volt egy ilyen kép elkészítésére. :)

obb_1116041_03

A nap végére még elugrottunk a közeli Badenbe, ahol még éppen lencsevégre akadt egy 4020-as, hogy keretbe foglalja a napot, a lenti végállomáson pedig még kicsit körbelőttük a Wiener Lokalbahn HÉV vonalát és Citaroit.

obb_6020230_01

Kellemes Húsvétot! :)

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu