2017. április 9.
Tirpák InterCity

NYÍREGYHÁZA

Csókolom! Száguldó Fotórepertoir Úrral nyakunkba vettük Nyíregyházát, tűlünk nem teljesen távolálló módon az aktuális állomány fotózásának célzatával. Magát a környéket tágabb értelemben már a múltkori postban is górcső alá vettem, az ott taglalt változások természetesen a nyíregyi állományban is megfigyelhetők. Ezeket figyelembe véve mindenképpen megérdemelt egy teljes napot az itteni flotta, helyi és helyközi rendeltetésben egyaránt.

A reggeli KV ma NEM Napkoron kotyog, az első napsugarakkal már érkezik is a Lego műszakváltásról a JAN-713 a Tiszavasvári útra. Néhány helyközi autó után már könnyes búcsút is veszünk a helytől.

emkk_jan713_01

A MÁV 4-es útja, a 100-as vonal klasszikus órás felállással bír IC és személy/sebes témában, az emblematikus elnevezéssel rendelkező Tirpák malom mellett le is tudjuk az aktuális eresztést ezen a téren, megtoldva egy Nagykállóra induló Bz-vel és egy Gigantos teherrel, amelynek két fotóhelynyi idő alatt sikerült kijárnia az állomásról.

mav_431010_01

Menjünk helyit csengetniTM az örökösföldi járatokhoz. Indításnak az egyik nyóclábú Szotyola érkezik, tökéletes indítás.

emkk_lhd760_01

Egy sarokkal arrébb, ellenirányban pedig IZM-238 hozza a 23-ast. Ennek az autónak kifejezetten örültem, használtan, 2012 márciusában került a Szabolcs Volán állományába. A kocsi egyébként 2003-as, a debreceni Rotary Club vásárolta, majd 2005 novemberétől a Piremon Kht. üzemeltette, tőlük ment Nyíregyre.

emkk_izm238_01

Nyíregyháza helyi vonalhálózata meglehetősen kiterjedt, ez annak köszönhető, hogy viszonylag sok a várostól szervesen elkülönülő, de annak közigazgatása alá tartozó, kis lakosságszámú városrész, vagy éppen zártkertes övezet. Ezeken a helyeken jellemzően kisebb autóval vagy betérő járatokkal járnak. Ilyen szempontból Rozsrétszőlő már inkább egy különálló falura hasonlít, a főutat a 3-as járat látja el, amely a település belsőbb részein telebuszként funkcionál.

emkk_ltl642_01

Ha már kimentünk Rozsrétszőlőig, ne menjünk el a 4-es út túloldalán rövidesen érkező Záhony-Cegléd személy mellett sem. 21-es Traxx, micsoda izgalom, ez is mindenhova utánam jön.

mav_480021_02

A 100-as vonalon a budapesti irányú órás ütem meglehetősen furcsán adja magát. Mivel mindkét vonatnem óránként jár, az éppen adott órára eső Záhony-Cegléd személyt vagy Záhony-Budapest sebest rögtön az IC után kell indítani. Eddig nincs is ebben semmi érdekes, viszont a személyeknél az órás ütem Záhony és Nyíregyháza között is fennáll, ez pedig egy kicsit belekavar a dolgokba, pontosabban pont annyira, hogy mindegyik vonat 32 percet dekkoljon Nyíregyen. Ez a mi szempontunkból most azért volt érdekes, mert miután kilőttük a Cegléd felé induló vonatot, a város másik végén nagyjából 20 perc múlva a következő, Záhonyból érkező személyt is kipipáltuk, amelyhez a Tokaji út kitűnő helynek bizonyult.

mav_431097_01

Fotózzunk buszokat is, a késő délelőtti, kelet felé induló járatokhoz a Kállói úton horgonyzunk le.

emkk_jsz378_01

Lassan megérett a következő helyünk is, itt kezdődött az igazi stagediving. :) Egyrészt ilyenkor érkeznek északnyugat felöl azok a járatok, amelyek majd 14 óra után indulnak szanaszét, másrészt pedig nagyjából ebben az időben fejeződik be a telepen a kinti autók tankolása, karbantartása és jönnek vissza az autóbuszállomásra.

emkk_hca744_01

emkk_nwx367_01

A helyijáratokból nagyjából már csak a Sóstói út környéki járatok maradtak ki, így a Stadion mellett foglalunk helyet. Láss csodát, a maradék helyis autók mellett végre csuklós 7700-ast is sikerül fotózni. Decemberben és januárban összesen tíz darab állt forgalomba az ÉMKK szolgáltatási területén, melyből három darab került Nyíregyházára.

emkk_nwx302_01

A Sóstói úti kórháztól induló járatok egy része nem a Sóstói úton, hanem Jósaváros másik oldalán, a Korányi Frigyes úton éri el a belvárost, így adta magát a következő hely. Az utasszám és a járművek tekintetében is meglátszott már a délutáni csúcsidőszak, talán itt láttuk egész nap a legtöbb Ikarus 200-ast, kezdésnek rögtön az FLZ-230 indult.

emkk_flz230_01

...de panaszunk a folytatásra sem volt. A következő 7-esen az immáron tetőtől talpig sárgában pompázó, Püspökladányból idekerült GXW-441-et köszönthetjük.

emkk_gxw441_01

Nagyjából végigértünk itt is, már csak maga Sóstóhegy hiányzott, amit a 14-es járatok szolgálnak ki. Az utolsó fényeket ennek szenteltük, a SokKilencessel zárva a napot.

emkk_dud999_02

 

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu