2017. március 26.
Nagykállói járás - The Road Movie

NAPKOR - NAGYKÁLLÓ - BIRI - BALKÁNY - BÖKÖNY - TÉGLÁS

Talán azt hívják tavasznak, amikor arra keltenek reggel fél 7-kor, hogy "nagyon szépen süt a nap". Nem teljesen biztos, hogy pontosan ebben a fogalmazásmódban hangzott el a mondat, de a lényeg ugyanaz, addig csörög a zacskó, amíg fújja a szél, ezt mindenki tudja.

Napkoron kotyog a reggeli KV, tökéletes napnak nézünk elébe, szinte még le sem ér a koffein és már érkezik is a HXT-663 az ófehértóin. Az ÉMKK éppen a típustisztítás közepén jár, a debreceni C56-osokat már Nyíregyháza környékén kell keresni. Kilakatolás után szép lassan mindegyikük megkapja a volánsárga v2-t, ez éppen folyamatban van, így Nyíregyen még látni azért egy-egy Hajdúkékszürkét is.

emkk_hxt663_01

A következő autóért irány a 41-es út, a mátészalkain újabb Debrecenből származó csoda, a DUD-898 érkezik.

emkk_dud898_01

Nagykállón hosszabban időzünk, kora délelőtt minden irányból befut valami a nyíregyi járatok környékén. A meglehetősen barátságos kisváros a térség központja, az utóbbi években alaposan rendbeszedték. A városmag mellett négy kocsiállásos autóbuszállomás épült, külön parkolóval az itt lakó külső telephelyes kocsiknak, megújult a város hatalmas Főtere, alatta pedig mélygarázs létesült, felújították a környék középületeit.

A tavaly decemberi norvég 8700LE eresztésből az ÉMKK 25 kocsival lett gazdagabb, többségük a Nyírségben landolt. Kállósemjén felől a 311 érkezik.

emkk_nwx311_02

A Mátészalkáról, majd Csengerről érkező járat után a Balkány felé induló AutóSanyihoz foglaljuk el a lőállást a Nagybalkányi úton. Néhány évvel ezelőtti állapotukhoz képest most nagyon jó bőrben vannak ezek a kocsik.

emkk_krw591_01

Nyíradony felé már nincs vasúti közlekedés Nagykállóról, így az aktuális mellékvonali fotó a Nyíregyháza-Mátészalka vonal közlekedésében tud megnyilvánulni. A hangulat ugyanaz, ez a vonal is lezüllött már az egyBézéig.

mav_117219_01

Érik a fény már Biriben a naposajtóshoz az iskola előtt, az összetört Szaki Tours-os 260-as helyett 200-as Setra lett a csuklós mellé. Geszteréd felé nem érdemes már elmenni, az ottani EAG Balkányban lakik. Meg kell hagyni, kifejezetten gyönyörű autó. :)

emkk_kuu265_01

Elhúz mellettünk a járat, amit Téglás elejére néztem ki, gyors pillantás a menetrendre, kicsit össze kéne kapni magunkat. Bökönynél már előtte járunk, éppen van idő a következő kisVolvóra...

emkk_nwx317_01

...aztán kisvártatva megérkezik a csuklós MAN.

emkk_iwx549_01

Irány Téglás, az érkezés a vonathoz igazítva, nem úgy, mint a buszmenetrend. Már itthon, a menetrendek böngészésénél feltűnt, hogy az órás ütemes vonathoz képest néhány perccel korábban elmegy a busz, ami be tudná vinni az utasokat a település központjába. Ráadásul a Hajdúböszörmény felé közlekedő járatok még Téglás olyan részeit is érintik a központ után, amelyeket a debreceniek nem. Mondanom sem kell, hogy egy szem utas nélkül indult el a Credo...

emkk_lsu458_01

...majd hét perccel ezután késés nélkül beért a záhonyi személy és megjelentek az autóval érkező családtagok.

mav_431125_02

Debrecen felől a környéket többnyire csuklósokkal szolgálják ki, Hajdúhadház és Téglás is kifejezetten erős utasforgalmat generál, aminek egy jelentős része ráhordás híján a buszra marad. Anno többek között a debreceni helyijáratról felszabaduló csuklós Solarisok is itt leltek új otthonra.

emkk_kwv045_01

Ezzel rövid, de hasznos túránk végére értünk, Debrecen térsége már egy másik témát ölel majd fel.

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu