2017. február 19.
Der Niederösterreichische RETTERaTour

HOLLENTHON - OBERSCHLATTEN - ASPANG - GRIMMENSTEIN - KIRCHBERG - NEUNKIRCHEN - PUCHBERG - REICHENTAL - GUTENSTEIN

Guten Tag, egyébként valószínűleg Die. Maradunk nyugaton, csak egy vonallal arrébb, megint elcsábultam egy kis falujárós szánkózásra, ezúttal Alsó-Ausztriába. A nyitóképen megnyilvánuló, a cím és annak illusztrációja közötti látszólagos ellentmondás fellazításáért két év távlatában kell kutatnom a határon túli képeim között. Tavaly októberben Gloggnitzban, tavalyelőtt pedig Ludersdorfban fotóztam a neunkircheni székhelyű Retter Linien állományába tartozó autót, így nem volt nehéz Áronnak rábeszélnie, hogy egy kicsit összeszedjük tőlük a környék flottáját.

Coopháza után megszokásból nézünk be a silók mögé, csak a szokásos 48 darab Postbus Integro, mehetünk tovább. A 62-esen Szabadegyházát és Perkátát elhagyva indulunk a hegyekbe. Landsee, gyenge szél, telireklámos Partsch Setra, gyors fotó, vissza kettő és már Hollenthonban keressük az autót. Végülis, a faluban nem volt. :)

partsch_wn400cj_01

Itt nagyjából a világ tetején éreztük magunkat, még szerencse, hogy nem volt magasabb az árnyék tulajdonjogával rendelkező kerítés, amely szabályos téglalapot alkotva a sportpálya körül helyezkedik el, 9 méter magasságig gátolva meg a sporteszközök pályán kívüli területtel való véletlenszerű érintkezését. Ha viszont itt kiugrik a labda, az orbitális sz*pás, lehet menni érte a szomszéd tartományba.

A Sport Büfé sajnos nem volt nyitva, így nem tudtam KV-zni "százasé", ellenben tettünk egy gyors látogatást Oberschlattenben. Több, mint három éve már, hogy bejártuk Burgenlandot, a tűzoltószertár tövében egy már akkor is öregnek számító NF Setra védte a térkövet a csapadéktól. Most rendezvény miatt ideiglenesen átköltöztették Privatgrund megállóhelyre az Einbahn sarkán, jó eséllyel ez a környék legöregebb autója, szeptemberben mehet Nagykanizsára.

partsch_wn322ak_02

Ahhoz képest, hogy Retteres kocsit nem láttunk még ma, nincs kifejezetten rossz kedvünk. Aspang Markt a következő állomás, ami az alsó-ausztriai boltok nyitvatartási idejére vonatkozó törvények értelmében vasárnap csak Aspang. A vasútállomás előtti téren naposajtós S415UL Business a Rettertől...

retter_nk368fi_01

... a vasúti menetrendre tekintve pedig rövidesen érkezik Komissar REX Wiener Neustadt felől egy Desiro képében.

obb_5022043_01

A szemünk továbbra is a pályán, még néhány falu erejéig a friedbergi vonal mentén mozogtunk. A kirohanósig volt még némi időnk, így északnak indultunk az 54-esen Sükösd Grimmenstein felé, ahol össze is szedtük a két Postbus Integrot. Hééé, hol a Bézé? :O

obb_5022034_01

A mai nap folyamán rövidesen a harmadik olyan vasútvonalat érintjük, ahol hétvégén tisztán Desiro kiszolgálás van bécsújhelyi kiindulással, kétórás ütemben és hajszálpontosan. Egyrészt jött a felismerés, hogy valószínűleg a mai napi ÖBB Desiro képekkel utolértem a MÁV Desiro fotóim számát, másrészt felmerült bennünk a kérdés, hogy vajon miért annyira kritikán aluli a magyar Desirok üzemkészsége, mikor osztrák társaik a sűrű megállókkal tűzdelt, kanyargós hegyi pályákon is komolyabb problémák nélkül helytállnak. A kérdés természetesen költői...

Újabb hegyi kitérő következik Kirchberg felé, ahol meglehetősen illusztris társaságban sikerül elfogyasztani a délutáni KV-t, miután utat vágtam a cigifüstben az automatáig.

blaguss_nk730fi_02

Kirchberg után leereszkedünk a Südbahn mellé. Neunkirchen, szövetkezeti italbolt megállóhelyen éppen buszt várnak, ami ismerve a hétvégi osztrák buszközlekedést, egy CSODA <3 ^^.

retter_nk178ft_01

Ausztriában Áron 178 forintos Setrája pontosan 0,59 euro, a Südbahnnal pedig most nem időzünk, toronyiránt indulunk a Schneeberg felé. Még szerencse, hogy fehér a teteje, így legalább nem fogunk eltévedni. Puchbergben vár a naposajtós, valószínűleg a másik itteni kocsival találkoztunk Neunkirchenben.

retter_nk601fs_01

Áron határozott célzásokat tesz affelé, hogy Puchbergben van még egy autója Partsch Úrnak is, én pedig nem kérdeztem meg, micsoda. Nos, sokmindenre számítottam, de Citaro G-re a Franz Josef MGTSZ udvarán végképp nem. A csuklós kocsik nem kifejezetten az osztrák helyközi közlekedés alappillérei, egész pontosan kettő darab van a környéken. Hófalból viszont sokkal több, így könnyen kikövetkeztethető, hogy valamelyik kocsi mellé jó eséllyel jutni fog egy. Hát, most ez lett az. :)

partsch_wn265bl_01

partsch_wn265bl_02

Miesenbach-Waidmannsfeld vasútállomása Reichentalban található. Hasonló helyzet, mint Olaszliszka-Tolcsva állomása Vámosújfaluban, csak itt JOB-689 helyett Partsch Setra áll a Kossuth Lajos utcában.

partsch_wn288bl_01

Apropó, vasút. Itt, a Piesting völgyében kanyarog a gutensteini vonal, melynek végpontján külső telephelyes Desiro tölti hétvégi pihenőjét. Ausztriában jellemző, hogy a nem összekötő jellegű vasútvonalak külső végein, vagy éppen a sűrítő betétjáratok fordulóállomásán pihen egész hétvégén a teljes hétköznapi többletkapacitás, ami gyakran három-négy szerelvényt is jelent. Gutensteinben sem kellett a Desiro a sulivasárnapos Gemenc IC-be.

obb_5022047_01

Az éppen érkező szerelvény és a Pernitzben álló újabb Retter Setra után ismét kiadós élményekkel indultunk haza. bobalt OFF. (:

(c)bobalt 2006-2017
www.bobalt.hu