2017. január 2.
Évindító TRAINspotting

GYŐR - NYÚL - IKRÉNY

Boldog Új Évet kívánok! Idén évértékelő helyett évindító lesz. Az elmúlt évben közel 3500 fotóval gazdagodtak a Volános oldalak fotóalbumai, így nem kimondottan az alapanyaghiány szabott gátat egy bobalt best of 2016 válogatásnak - manapság buszos körökben egyébként sem jelent problémát az értékelhető képanyag hiánya -, a helyzet azonban az, hogy az éves termést áttúrva nehezen tudnék választani és a képek témáját tekintve a nagy részük valószínűleg nem felelne meg a fősodratú ortodox fanatikusok által támasztott követelményeknek. Ez részemről kész szerencse, hiszen a világ változik, és vele együtt végre kicsiny hazánk járműállománya is kezd felébredni Csipkerózsika álmából. Én pedig igaz, hogy csak annyit fogadtam meg az új évre, hogy elsején megpróbálok időben felkelni, visszatekintés helyett inkább a 2017-es év tematikájának építésére és a hazánk közlekedésének átalakulása által ránk szabott feladatokra koncentrálok.

A 2017-es év Győrben ragyogó napsütéssel indult, évindító gyanánt - természetesen a reggeli KV elfogyasztása után - elindultam egy jó kis környékbeli TRAINspottingra amolyan fejszellőztető jelleggel, majd ami jön alapon. Reggel csak egyetlen konkrét cél volt, végre egy napos kép a GySEV Ludmillájáról a 10-esen, ami még meglehetősen szokatlan látvány a környéken, főleg, amikor Jenbacherrel pótolják.

gysev_651008_02

Lassan a GySEV volt IC kocsijai is megtalálják a rendeltetésüknek megfelelő munkát, talán a celli személy helyett jobb helyük lenne a 20-as vonali gyorsokban, tekintve, hogy itt Schliereneket váltottak.

Irány egy vonallal arrébb, a veszprémi személlyel az egyetlen kikötésem annyi volt, hogy NE a 318-as Csörgőt fotózzam, mint az utóbbi hónapokban bármikor bárhol. Mivel azt sem néztem meg, hogy mozdonyos, vagy motorvonatos szerelvény fog-e jönni a járaton, erre jó esélyem volt. Bingó, a tavaly megduplázódott értékű, klímás 350-es Bézé.

mav_117350_02

A következő celli személyig még volt egy kis időm, így rápillantottam a buszmenetrendre is. Téged is vár Péhalma. :)

enykk_hsw657_08

Az előző postban itt már Szentpéterfán jártunk, de azt végképp nem gondoltam volna, hogy ekkora kapacitáskülönbségekkel járnak a vonatok a 10-esen. Értem én, hogy délelőtt, meg január elseje, de már Győrben majdnem tele volt az almásláda. Utasok elriasztásából ötös, pedig nem is ugyanaz a banda készíti ide a SZVÖR-t, mint Szegedre.

mav_117378_04

A menetrendet böngészve nem kimondottan kínálati jelleget ölt a kora délutáni menetrend Pápa és a Bakony irányába, így inkább a 8-as vonal felé nézelődtem tovább. Érkezik a Rákóczi TRAXX egy Raabercity szerelvénnyel, tőkéletes. :)

mav_480007_01

A következő IC-t megpillantva szerepelhetett volna a mai tiltólistámon az 504-es Taurus is, de már mindegy, lett egy 9-edik fotó is róla. Biztosan örült az 1-es vonali menetirányító a 120-as kocsiknak a 140-re kiszerkesztett menetvonalon, ezek szerint még nincs a helyén az összes új kocsi.

gysev_470504_08

Ahogy a nagykönyvben meg van írva, az IC-t követi a soproni személy is, tökéletes zárása ennek a rövid kis évindító napnak. :)

gysev_415503_04

 

(c)bobalt 2006-2017
www.volanosoldalak.hu