2016. október 13.
Semmitmondó postcím Vas megyéből

RÉPCELAK - SZELESTE - VASSZILVÁGY - KŐSZEGPATY - VASASSTONYFA - BUCSU - PORNÓAPÁTI - SZENTPÉTERFA - PINKAMINDSZENT - HALOGY -
- GASZTONY - RÁTÓT - RÁBAGYARMAT - SZAKONYFALU - FELSŐSZÖLNÖK - KÉTVÖLGY - SZALAFŐ - ŐRINSZENTPÉTER - KONDORFA - BAJÁNSENYE -
- KISRÁKOS - HEGYHÁTSZENTJAKAB - ZALALÖVŐ - ZALAHÁSHÁGY - VASPÖR - GERSEKARÁT - SÁRFIMIZDÓ - VASVÁR - RÁBAHÍDVÉG

Helló, október! Megint csúsznak a beígért postok, természetesen a vonat külföldi késése miatt. Így Fehérvár, Miskolc, Eger és Salgótarján helyett nyugatra látogatunk, ugyanis magyarított nevén Művek Áron kolléga október első hétvégéjén elcsábított egy kis vasmegyeingre. Mivel egy napra egy "NEM" is elég, kénytelen voltam igent mondani, összeszedtük, hol mi lesz és állampolgári kötelességünk abszolválása után útnak indultunk a nyugat fővárosából a távolabbi agglomerációba.

Fedvény következik, ezt a postot is megírtam már egy hete, csak annyira ráérek, hogy mostanra sikerült a fotókkal is foglalkozni. Így azonban lehet, hogy élvezetesebb. :D

A klasszikus 86-os úttól való búcsúzásképpen - valószínűleg utoljára - végigjártuk a szokásos külső telephelyeket Csorna és Szombathely között, az M86-os novemberi átadásával nagyjából negyven perccel fog rövidülni a Győr-Szombathely útvonal, ez is azért van, mert nem fejlődik az ország. Szilben a szokásos Audis EN Credo, Répcelakon azonban utóbbi látogatásunk óta megszűnt egy forda. Semmi gond, a darabszám megvan, itt találjuk a vámoscsaládi autót is, ami már nem 263.01-es, hanem a veszprémi vendégeskedésből visszatért FLZ-162.

enykk_kvt829_02

Vasegerszeg, gyenge szél, hajókaravánok találkozása tilos, az autó pedig dolgozik. A brazil szappanoperák női főszereplőjéről elnevezett Szelestén a helyis ARC helyett FLR-961, kell is az elővárosba az agyonszékezett, nagyklímás EAG. Vátig állítottam, hogy a szentgotthárdi csuklósokat hozták az ARC-k helyére, Váton pedig meg is bizonyosodtunk róla, amikor a gondolatmenethez tartozó illusztráció a CTD-728-ban nyilvánult meg. Tompaládony, Simaság és SonkásSajtoskál egy másik történet, éppen Vasszilvágyra igyekszünk, hogy megkezdjük a maradék 260-asok összeszedését. Bingó, LEU-659. :) A Szombathelytől nyugatra fekvő területek előtt ellátogatunk Kőszegpatyra és Vasasszonyfára, mindkettő egy-egy "új" Credoval kecsegtet. MYR-658 és MYR-740 kipipálva, már csak ötvenkilenc van hátra. Sietünk vissza, mert jön a Jenbacher Kámon megállóba. Come on! (:

gysev_2446516_01

A legnyugatabbi útvonalon Körmend-Szentgotthárd térsége az újabb cél, időnk, mint a tenger, Bucsuban vár a Setra. A környéken innen került el legelőször a csuklós autó, az MWA-401 a beszerzése óta itt dolgozik. A felnőtt filmes műfaj és a falu neve közötti párhuzamot kihasználva pillanatnyilag egy poén sem jut eszembe, de Pornóapátiban egy tartalék, a LIX-435 vár a szokásos MAN helyett, mert olcsó húsnak HYG a leve.

enykk_lix435_04

Amint a mellékelt ábra is mutatja, az ÖAF-ok is kaptak kijelzőt, már amelyik megmaradt közülük a legutóbbi Credo udvartakarítás eredményeképpen. A szombathelyieknek nagyjából azt jelentik az ÖAF-ok, ami a maszekoknak a Bovák. Amit kell, azt tudják, egy kicsivel sem többet, a 2011-es vonatpótlásra történt vásárlásuk óta pedig bőven visszahozták az árukat. A következő 260-asig csak Szentpéterfáig kellett mennünk. A 280-as helyén már régóta Rába van, a szóló kocsi pedig mostanában a LEU-717.

enykk_leu717_01

Pinkamindszenten az LKG-563 nem izgalmas, viszont a 8-as utat keresztezve abba a térségbe érünk, ahol bőven voltak változások az utóbbi időben. Halogyon kíváncsi voltam, mi vár minket. Nos, újabb ÖAF, a kifehérített fajtából, LUL-764.

enykk_lul764_02

A szentgotthárdi három csuklós fordán két 280-asból Rába lett, egyedül az ország legnyugatabbi településén, Felsőszölnökön maradt meg a 280-as. Azzal viszont még ráérünk, mert ma is dolgozik, a gasztonyi kukoricásban viszont már minket a HDA-345.

enykk_hda345_02

Egy érkező Flirt miatt egy kicsit csavarunk a dolgokon, Rátótról a következő ÖAF nem szalad el és a másik Rába is megvár Rábagyarmaton. Vajon miért nem itt maradt 280-as? :D

enykk_hod649_01

Szentgotthárdon a vasútállomás mellett szemügyre vesszük az új autóbuszállomást is, amit a városközpont melletti fertő kiváltására építettek. Minden szép, csak sajnos az esőbeállók nem fedettek, a kijelző pedig nem működik. A vasútállomás várótermében lévő kijelzők ellenben mutatják az autóbuszok indulását is, mondjuk a vasútállomás nyugatabbra van. A grazi csonkán pihen a hétvégén álló ÖBB Desiro, a következő megvárásával viszont beáldoznánk a felsőszölnöki 280-ast, ezért csak egy gyors fotó és haladunk tovább.

enykk_jez598_01

Szakonyfaluban elvileg van autó, mert hétköznap bejár Szentgotthárdra, hétvégén pedig a 280-as tesz ide betérést. így áll elő az a helyzet, hogy hétköznap szóló, hétvégén csuklós kocsival van a kiszolgálás. Ez már annyira nyugat, hogy a tűzoltószertárnál állnak a falvak buszai. Akarom mondani, LKN-178. A faluban megnézett helyek alapján a 280-ashoz inkább visszamegyünk a bekötőúthoz.

enykk_gmx566_04

A Felsőszölnökről Kétvölgyre vezető földutat a közelmúltban leaszfaltozták, így meg tudjuk csodálni az Őrség eddig nem látott csücskét és a kétvölgyi MAN-t is. A legkirályabb külső telephely.

enykk_ise874_03

Innen az egy sávos erdei úton egy örökkévalóságnak tűnik eljutni Apátistvánfalván, Orfalun és Farkasfán keresztül Szalafőre, de érdemes, a falu végén a környék hétvégén dolgozó kocsija tölti a kiállását. Figyeljük a viszonylatot, itt már működik a várost, jelen esetben Őriszentpétert keresztben átszelő, két vidéki végpont között közlekedő járat, igaz, hogy csak délben. :)

enykk_gdk582_02

A kistérség központjának, Őriszentpéternek egy kicsit több időt szentelünk. Egyrészt a fordulóban egerészik a JOR-787, a kijelző szerint viszont egy óra múlva három járat fordul majd. Addig pedig pont elég időnk van arra, hogy a 2000-ben újjáépített, majd 2010-ben villamosított őrségi vasút magyarországi szakaszát is megnézzük. A személyforgalmat tekintve a Citadella IC-n kívül utas hiányában egy Bz motorkocsi ingázik a vonalon, a teherforgalma viszont Szlovénia felé meglehetősen jelentős. Éppen egy AWT-s dupla Búváros gépmenet indul a kettesről.

awt_753707_01

A Bajánsenye végén lévő vasúti megállóhelyet már csak a kilépő vonatok érintik, a határállomás Őriszentpéter. A falu buszán valószínűleg a vasútvonal egész napi utasforgalma elfér. Itt sem a vasút nyert.

enykk_kez586_01

Az eső éppen szakad, mi pedig újra Őriszentpéteren vagyunk, hogy a múlt apró darabkája mellett az érkező járatokat fotózzuk. Jó látni, hogy végre megfelelő viszonylatokon dolgozik a Lion's Regio flotta, az már egy más kérdés, hogy Credo Inovellek kerültek a helyükre.

enykk_mpm976_02

A Kisrákoson álló FDC-287 után Zalalövőn ismét kifogjuk a napi forgalmat, amit a sulivasárnapos Bajánsenye-Budapest és a hozzá csatlakozó újabb Lion's Regio jelent. Takarásában az egyik QBuzz-os Integro, az MZD-011 bújik meg.

enykk_mpm971_01

Következik a CNG-s Lion's City karika, a következő falvakban háromnak is kell lenni belőlük. Ez Zalaháshágyon rögtön egy tartalékban, a DUD-462-ben nyilvánul meg, Vaspörön viszont a papírforma szerint NCE-605 és 606 áll. Érdekesség, hogy a 605 jár Zalaegerszegre, a 606 pedig Zalalövőre, így a tankoláshoz járatot kell cserélniük. Ahhoz képest egyébként, hogy fiatal, CNG üzemű autókról van szó, meglehetősen eldugott helyeken járnak, nyilván az infrastruktúra Zalaegerszegen áll rendelkezésre. Én a magam részéről szívesebben látnám őket sűrűbben lakott, forgalmasabb helyeken, például a keszthelyi üzem hévízi fordáin, amiket nagyjából le is fednének ezek az autók.

enykk_nce606_01

A továbbiakban semmi extra, ami megütné az ingerküszöböt, Credo Credo hátán. Sárfimizdón FLR-950, Gersekaráton KJS-920, Vasváron MNL-830, LKN-185 és HYG-633, a kistérségi Karosát persze hiába keressük. Az eső esik, fény már nincs, az utolsó reményünk Rábahídvég, ahol ha szerencsénk van, megtaláljuk a környék utolsó 260-asát. Bingó 2. :)

enykk_fjz499_03

A faluban még egy utolsó ÖAF, az LKE-982 és nappal, széllel, esővel és 67 fotóval itt van vége a napnak. Puszkány! :)

 

(c)bobalt 2006-2016
www.volanosoldalak.hu