2015. szeptember 16.
The Road Movie - Bácska edition

KELEBIA - BÁCSALMÁS - MADARAS - CSÁTALJA - HERCEGSZÁNTÓ - GARA - BAJA

Ég a napmelegtől a kopár szik sarja, én meg migránsokat kerülgetek rajta. Tulajdonképpen többes szám jelenléte lenne indokolt, a tényállás szerint ugyanis másodmagammal vettünk részt az írásnak ihletet adó, fent felvázolt útvonalban véghezvitt csapatás indításának a legkevésbé sem vicces szituációjában, ellenben nincs a Bácskán (nem, nem Bácsán) sem annyira szikes talaj, amire rímelne, hogy "-tunk". A fentiekhez talán nem tartozik a legszorosabban, de ettól függetlenül még foglalkoztat, hogyha világtalan Suzukis módjára 45-tel romboltunk volna végig a túrán a szomszédblog Száguldó Fotóriporterével, vajon nevet változtatna-e. A reklám után nem derül ki, maradjatok velünk.

kunsag_fkb138_05

Majdnem megkérdeztem, mi a retkes lóf***t keres itt az FKB-138, Kelebián ugyanezt a kérdést teszik fel, ha utast látnak. Nekünk meg a reggeli KV felszívódása előtt még megbocsátható, ha nem tudunk ilyesmit megmagyarázni, egyébiránt azzal voltunk elfoglalva, hogy "úristen, fehééééér!". Egészen biztosan minden autónál meg kell említeni, ha "DAKK-osított", mert az emberek tudatlanságát kihasználva kell eladni érdekességként a világ legtermészetesebb dolgát, hogy megőrizzuk a tudatlanságukat. Hagyjad már! :D

Vannak örömteli dolgok is az életben, gyakorlatilag eddig pontosan 1-gyel több autóbuszt fotóztunk, mint szerettünk volna. Nem kifejezetten arra célzok, hogy a vasút melletti utcában ott állt a helyén a KAZ-144 is, de milyen mainstream már, még a streetview is mutatja.

Bácsszőlős, Csikéria és Kunbaja nem játszik, az autók Bácsalmáson tárolnak a telepen. Integetni nem megyünk el, de "innen még nem volt meg jeligére" a faluban meg kell örökíteni harmadik állapotában az LRE-649-et. Tavaly Bátaszéken futottam össze vele ebben a postban, amikor még voltak volánok, hüpp-hüpp, mehetünk tovább.

bacs_lre649_03

Az út túloldalán egerészik az egyik madarasi kocsi, az LVD-690 rajtszámmal induló EN12-es Credo, ami felettébb jó hír, mert akkor Madarason BUSZT is fogunk találni. És valóban, soha jobbat! :)

bacs_kbk839_02

Tény, hogy önmagában az EAG is atomhard dolog a környékre jellemző szellős utca közepén egy sáros bejáróban, de Madaras tartogatott még hangulatos témát, elvégre két kocsinak kell még lennie a faluban. Nos, ehhez nincs mit hozzáfűzni, beszéljenek a képek, a felismerés pillanatában a következő látvány fogadott minket.

bacs_idz446_03

  Annyira.... Bácska. :)

bacs_idz446_01

...arról nem is beszélve, hogy mi volt a másik autó. Az idei egyik kedvenc fotóm. :)

bacs_bpf709_03

bacs_bpf709_02

Azt hiszem, ha itt visszafordulunk, már akkor is túlteljesítettük magunkat egy egész hétre. Persze nem ez lesz, mert meg kell keresni két Credót. Irány Gara, ami ha Romániában lennénk, AutoGara lenne, viszont jó eséllyel nem az LVD-689 állna itt. Credo 1.

bacs_lvd689_01

A délutáni KV elfogyasztása közben brutális arcokkal elegyedtünk beszélgetésbe. Mindenkivel meg lehet találni a közös hangot, nem is volt ezzel gond, ők elmondták, hogy mi merre akarunk menni Baja felé, én pedig nem vitatkozok, ha csúnyán néz rám, még be is vonulok helyette 4-5 évre. :D Ellenben Csátalján Credo 2.

bacs_ltl728_02

Nagybaracskán minden jel arra utal, hogy az itteni autó bizony dolgozik ma, Dávodon ugyanez a helyzet, így továbbállunk Hercegszántó felé. Itt is csak a szerencsének köszönhetjük, hogy a helyén találtuk a buszt, mert szintén dolgozott a mai napon, csak éppen kiállt két járat között.

És ez a megemlítendő, nem a matricázás, ugyanis a GTU-882 tavaly még Szentesen helyijáratozott a Tisza Volán állományában. Aztán lett egy DAKK, és a Bács Volán egy szem Heuliez midije, amivel Baján nem nagyon tudtak mit kezdeni, helyet cserélt a szentesi 263-assal, oda ugyanis tökéletes, Baja pedig gyakorlatilag nyert egy hadrafogható autót a cserével.

tisza_gtu882_04

Ha pontosak szeretnénk lenni, akkor minden megkezdett tizedik fotó, ami postban is szerepel, az időbeli eloszlás függvényében hozza magával a következő KV-t, azonban az ezzel eltöltött idő elszalasztaná magát a fotót, így pedig egy olyan paradoxon állna fenn, amibe nem szerettünk volna belegondolni. Jön a rajzás Baján, menni kell, nem árt lefotózni azokat az autókat is, amik dolgoznak ma. A DUD-632-t láttam már szebb bőrben is, ellenben a Driver Úr hatalmas üdvözléssel indított, ezúton is köszönjük. :)

bacs_dud632_03

...csak előkerült a másik Classic is Madarasról.

bacs_kgy932_01

Hasonlóképpen sikerül a dávodi és a bácsszentgyörgyi (szent Györgyi, háháááá!!! :P) autóval is találkozni, kitűnő az időzítés, a többi itt készült fotó NEM tekinthető meg a skydriveon, ellenben a következő frissítésben a szokásos állományi adatokkal annál inkább.

Baján helyijárati fronton még ugyanaz a helyzet, ami az Orangeways bebukása után a még akkor Tisza Volános kocsikkal konzerválódott, legalábbis a járműflotta szempontjából. Ebben a tekintetben az apró változás talán annyi, hogy a három 8700-as Volvo beszerzésével fel tudtak szabadítani helyközi forgalomból két 415-öst, ami még a Bács Volános időkben szolgált a helyijáraton. A szegedi 260-asok mellett jelenleg ez a két kocsi alkotja a helyi flotta gerincét, de gondoljunk bele, hogy másfél évvel ezelőtt, amikor az Orangewaysre rárohadt a buszparkja, milyen példamutató operatív szervezést vittek véghez a társvolánok, hogy hétfő reggel is legyen helyijárat Baján.

bacs_ews893_02

Ahhoz képest hol tart a bajai helyijárat most? Immáron a DAKK irányítása alatt az elmúlt hetekben vittek véghez egy átszervezést, amely során racionalizálták a hálózatot, átláthatóbb és ütemesebb lett a menetrend is. A járatok már a Belvárosból indulnak, ahol összehangolták az ellenkező irányú járatok menetrendjét, így biztosítva az átszállásokat. Ezzel egyidőben az utastájékoztatás is új arculatot kapott, mind az iránytáblák, mind a megállóhelyi tájékoztatók tekintetében a Szegeden már bevált tematika köszön vissza, nézzük csak meg a fenti képen a 415-ösön.

A másik fontos elem, a járműállomány is hamarosan komoly fejlődésen megy majd keresztül. Szegedre belátható időn belül érkezik a Scania CityWide flotta, így lassan kiszorul onnan a 2005-ös, 2006-os adag szóló Mercedes, de a legrosszabb esetben is ott van még a 2002-es Ikarus 412 flotta, aminek jó helye lenne Baján.
 

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu