2015. július 21.
Kétforintos minipost

BŐNY - LÁBATLAN - TÁT - ESZTERGOM - DOROG - PILISCSABA

Tudom, hogy egyre szarabb címeket találok ki, de az előzőhöz képest a mostani mögött sejtelmesen megbújó értelmezési tartomány talán nem fog fájni annyira, vagy legalábbis kevesebbeknek. :) Nyár van és cukorrépa uborkaszezon, mindenki fesztiválon van, a szép lányok pedig Győr belvárosában picsagatyában és bikinifelsőben dúdolják, hogy Never Cry Again, kivétel nélkül. Mert szeretik. :)

A Játék határok nélkül óta eltelt már több, mint egy hónap, ne mondjátok, hogy nem hagytam időt.... Úgy általában véve a blogpostok jelenkori felhozatalának élvezhetőségével kapcsolatosan megfogalmazott gondolatok konzekvenciáit nyilvánvalóan mindenki magában nyugtázta, ez nem is baj. Ha a kritikákat csak elvétve, egy-egy blog teszi magáévá és válik jobbá ezáltal, akkor már megérte, az erősebb mezőnyben pedig sokkal több motivációt kap az ember, hogy még jobb legyen. Vagy azt hittétek, hogy miattatok volt az egész? :) Ahogy a 2004-ben bemutatott Mix című amerikai-magyar koprodukcióban a pornóproducert alakító Rudolf Péter fogalmaz Gryllus Dorka testével kapcsolatban: "Ezt már senki nem zabálja, világos? Olyan xxx-es anyagot csinálj, hogy ÉN hányjak ba***meg! Olyat!" A hasonlatot gondolom, nem kell magyaráznom. Embere válogatja, vannak dolgok, amelyek működnek maguktól, ellenkező esetben lemehetsz kutyába... de magyarázhatom női hasonlattal is, ilyet is láttunk. Hiába szerzel minden kezedbe (írhattam volna mást is) valamit (ide is), azzal is csak az önbecsülésednek adsz egy pofont, vagy éppen tolják ki a gyomrodon keresztül. Az életképtelenség független a hajszíntől, tekinthetjük is a Játék határok nélkül befejező epizódjának, úgyis van az a mélység, ahonnan nincs tovább.

Most, hogy mindenki felkötötte magát, kezdődhet a tánc. :) Eldöntöttem, hogy elmegyek a BFB-853-ért két forintból 48 fokban, csutkára járatott klímával. Először úgy gondoltam, hogy kizárólag ingyenes Tesco járatokkal fogok csak utazni, de lett volna Bicske környékén egy 17 kilométeres szakasz, ahol nem közlekedik semmilyen jótékony célú járat. Éppen ezért azt találtam ki, hogy erre a szakaszra állampolgárságot váltok és menekültnek álcázva magam felkéredzkedek a helyi fegyencjáratra, majd félúton közlöm, hogy én kiszállnék, mert mindjárt jön a renCCám. Mérlegelve a lehetőségeket, hosszas tanakodás után végül arra az eredményre jutottam, hogy ingyen járatok ide vagy oda, én inkább beülök a hűvös kocsiba és elmegyek lefotózni a BFB-853-at. Az önbecsülés, ugyebár.... :D

kisalfold_kcm502_05

Bőnyben már csak minden második utcában vannak volánok, de tessék mondani, akkor hogy is van ez? Ilyenkor mindig kérdezz meg egy újságírót, ő majd megmondja, hogy ez egy Volánbusz. Pedig csak a Rétalap és Bőny között ingázó KCM-502.

vertes_aeu768_05

Lábatlant lassan át lehet nevezni Cementgyáratlannak, minden jel arra utal, hogy a hatalmas komplexum bontását az ottani kocsik piros csíkjával kezdték. Egy nem létező kocsmában megittam életem második legszarabb KV-ját, de ha az első lenne, akkor olyan szar lenne, hogy meg sem említeném. Ez pedig nem fordulhat elő, mert a múltkori postból kimaradt, aztán nézd meg, mi lett belőle.... :)

Tát, Tátika téren - ami egyben a legszebben alliteráló külső telephely a környéken - nagyjából a szokásos verdák pihennek, én pedig elfoglalom a mai "naposajtóst", mert mindjárt jön a technika.

vertes_bfb853_01

Meg is érkezett az 1-es helyijárat Mogyorósbányáról, megvan a BFB-853, behúztuk az X-et, mehetünk haza. :) Oké, nem. Reménykedtem, hogy Ajkáról a NAJ-240-et küldték ma is Esztergomba, az még hiányzott az Intouro flottából. Dorogon a default helyem már unalmas lett volna, úgyis ott lőttem ki az elmúlt 10 év fordaautóit, Esztergom határában viszont tökéletes helyet találtam erre a célra. Bingó, 240, szép az élet! :)

somlo_naj240_01

  A híres és gyönyörű, két kilométer hosszú lipóti gesztenyesort ma nem érintjük, ahogy a 43-as helyijárat sem, ami az újraindítás óta a Bánomi eltépé és a Kertváros között közlekedik, kifejezetten körjárati jelleget öltve. Azóta a BFB-860-at is hiába keressük Tatabányán.

vertes_bfb860_05

Fiatal még az idő és már minden létező kocsit kilőttem a környéken, jöhet egy kis TRAINspotting. Hiányzó Desiro, éljen, a Dácsia már megvolt Egerből és Celldömölkről. :)

mav_426013_01

Ha most Esztergom városáról is írnék egy kicsit, akkor elkapna a hányinger, ezért ezt mellőzném. Helyette inkább átmentem Piliscsabára egy kis vonatpótlóért. Alapvetően az itt dolgozó kocsik közül a DVV-497 esett volna jól a lelkemnek egy napos, macskaköves kivitelben, ez pedig megért ennyit. Csak azért sem azt rakom fel, majd fent lesz a következő frissítésben.

vb_fhj879_02

Gyakorlatilag a késő délutánt már csak egy kis örömautózásnak szántam. A kocsi őshazájában, Kocs községben éppen kocsitoló versennyel egybekötött falunapot tartottak, így itt volt a picsagatyás lányok másik fele. Az itt készült fotók helyett viszont egy LPZ-977-tel kell beérnetek. :)

vertes_lpz977_03

Ja, vége. Szóljáááál!

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu