2015. május 10.
NAYon's City

BUDAPEST

Az észrevétel kítűnő, ezúttal is a Nagyfaluba látogatunk. A post az apropó nevű kézzelfoghatatlan fogalomból többet is magáénak tudhat, mert rajság van és tematika. Az elmúlt napokban forgalomba állt a VT-Arriva Lion's City flottájának első eresztése, amelynek tagjai a nap folyamán már fel is kerültek az oldalra, természetesen a buszos honlapok közül elsőként. Egy kivétellel, azt az egyet azóta is köszöni a húgyhólyagom, ez volt a rajság része a dolgoknak. Az új beszerzések jelen esetben más típusok nyugdíjazását is jelentik, ebbe mélységeiben nem szeretnék belemenni, mert naponta változnak az ezzel kapcsolatos elképzelések. Biztos, ami biztos, belátható időn belül eltűnik a városból az SL MAN flotta, de hasonló sor vár az Alfa Localókra és a Volvo Aabenraa kocsikra is.

A múltkori MAN vadászatom, amely során gyakorlatilag mindennel foglalkoztam, csak azzal nem, értelemszerűen nem csökkentette a hiányzó kocsik számát, így a mai nap egyik célja ez volt. Az már csak hab a tortán, hogy velük párhuzamosan szép lassan összeszedtem a Lion's Cityket is. :)

Csínján kell már bánnom Dél-Budával, mert fogynak a fotóhelyeim. Első fotó reggel hétkor a Campona előtt rögtön egy festékszagú Lion's City.

A vonalak nehezen akartak körbeérni, én pedig eldöntöttem, hogy rászánom az időt. Kezdett elmászni a napocska, így én is elmásztam a kanyar mentén. Itt végre tudtam bobaltfotót lőni belógó növényzettel. Szépek ezek az oroszlánok.

Alapvetően a VT-Arrivás kocsik két nagy lelőhelye Dél-Buda és Csepel, valamint a Bogáncs utcai garázs vonzáskörzete. Ez nem kettő, ellenben három, egyszerre pedig nem lehetek Újpalotán és Csepelen, így a last minute utak közül a Csepel-Szigetekre esett a választásom. Volt még egy szűk fél órám a Szent Imre tér hibátlan napállásához, így az Ady Endre úton vettem célkeresztbe a Dél-Pestről kiadott interkontinentális járatokat, hogy gyűljenek a BKV-s Van Hool-ok is.

A Szent Imre tér lerágott csont, de mindig jól jön egy Aabenraa, ha ki kell lógni az ablakon. :)

  Meglepődtem volna, ha a Volánbusz Szigethalmi szakosztályától hiányzót sikerült volna találnom Csepelen, de sosem lehet tudni alapon semmit sem hagyunk futni...

...aztán elfoglalva a lőállást, megállapítottam, hogy eddig a mai napon születtek itt a legszebb képek. Hogy egy klasszikust idézzek, gejzírszerűen spricceltek szanaszét az alacsonypadlós kocsik minden irányba... meg a nem alacsonypadlósok is. Talán majd néhány hét múlva. Viszont "minden változik, csak a lényeg nem." :)

Számomra felfoghatatlan döntés egyébként, hogy az új beszerzések dacára is, miért dobják ki ezeket az autókat. Amíg fut a városban napi szinten 200-as és 400-as Ikarus, addig nagy szükség lenne ezekre a kocsikra és az Aabenraa flottára egyaránt.

Ennyit Csepelről, én megtartottam a saját kis Localo búcsúztatómat. Volt egy 15-20 percem, amíg a Péterhegyi úton fainul a buli, ebben belesűrítettem néhány T&J-s hybrid Volvót a Bartók Béla úton. Előre látom, hogy ezekért a kocsikért nem fogok külön eljönni, majd szép lassan, apránként meglesz a flotta.

A Péterhegyi úton aztán beindult az élet, a füvet mondjuk lenyírhatták volna, de itt céloztam meg azokat a dél-budai vonalakat, amelyek a délelőtt folyamán kimaradtak a repertoárból. Egyrészt pont is került az SL MAN flottára a részemről, másrészt meg baromi szép fotóhelyet épített a BKK a budapesti buszbarátoknak. Csodálom, hogy napijegyet nem kell váltani. :)

Vonalkörbeérés, stb., közben kispottingoltam Kelenföldről, hogy mit kell másnap kilőni az 1-es vonalon Komárom környékén. Irány a BORszéki út, az érdi különítmény kevés figyelmet kapott mostanában a részemről. Ez fordítva nem igaz, de legalább valamelyest változott a kocsileosztás 2009 óta, akkor fotóztam ugyanis utoljára tömegesen az érdi autókat.

Nehéz lenne levezetnem, hogy hogyan jutottam el a következő gondolatmenetig... ja tudom... a testi ingerek. A következő hosszabb időszakra a Budaörsi út sulipéntekes járatai voltak kiszemelve, de kézenfekvőnek látszott, hogy beiktassam egy rövid időre a megcsonkított és szólóval besűrített 103-ast, ami jelen szerepében a hosszú 1-es villamosra hord rá, de ez nézőpont kérdése, szerintem ez még mindig rövid 1-es. Több oka volt a dolognak, a délelőttiek után már b***ta a csőrömet a maradék három Lion's City, amivel még ma nem találkoztam és a 103-ason pörög, de nyomós érv szólt amellett, hogy a Kelenföldi pályaudvaron könnyebben el tudom intézni a folyadékfeldolgozás melléktermékének megfelelő helyre jutattását. Mint később kiderült, ez a Budaörsi úton sem okoz különösebb problémát. :D Ezt követően ittam egy KV-t, hogy ebben a postban is legyen. Ha már a 103-asról és Lion's Cityről volt szó, készült egyetlen olyan kép is, amely egyik kritériumnak sem felel meg, ennek most itt kell lennie!

A Budaörsi út nem csak azért jó, mert nagyjából percenként jön valami, hanem azért is, mert a Volánbusz tavalyi Lion's City és Volvo eresztéséből is akad még néhány új fogás. Távolsági viszonylatban nézve azonban irányfüggően a sulipéntek és a sulivasárnap telitalálat, elég csak arra gondolni, hogy a Volánbusz hány autót rezsiztet végig az országon, hogy legyenek visszafelé harmad-, negyedrészek.

MOL szerződésesen is akadnak még szép autók. :)

Legközelebb már tényleg nem Budapestről írok, mert már nekem is kezd unalmas lenni. Végezetül pedig itt a skydrive link Lion's City flotta képekben.

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu