2015. április 20.
Vonat- és vonatpótlóspotting újra

HAJMÁSKÉR-ÖSKÜ-PÉTFÜRDŐ-VÁRPALOTA

Tschókolom, az Intourón már így kell köszönni, igaz? Na, ez az egyik, amivel ez a post nem fog foglalkozni, a másik pedig az, hogy a BKV-nál éppen melyik vonalon főznek húslevest utasszámmérési ügyek abszolválása gyanánt. Biztos sokkal érdekesebb téma az egyszeri, megismételhetetlen és egyben óriási történelmi pillanat, amikor BPI-382@276, mint az adott országrészben teljes mértékben tájidegen buszokat fotózni egy pár napig tartó vonatpótlás alkalmából, nem ritkán olyan helyeken, ahol egyáltalán nem szokott busz járni. Ja, hogy annak utána kell járni és el kell érte menni? Nem baj, attól szép ez a hobbi, hogy nem mindannyian ugyanannyit teszünk bele ebbe az egészbe. :)

Jelen esetben Székesfehérvár és Pétfürdő között volt vágányzár, melynek első napját kitűnő alkalomnak gondoltam egy körülnézésre. Reggel Győrben lefotóztam a Bakonyvasút napjának tiszteletére közlekedő nosztalgiavonatot, de egy fotófelhő rábeszélt, hogy néhány órával később Zircen is készüljön róla egy fotó. Itt éppen személyiségi jogokkal rendelkező, homályos arcú érdeklődők nézegetik a 204-es csühöst (ezért tuti, hogy kapni fogok) és a szerelvényét.

Hajmáskér és Öskü térségében szép környezetben kanyarog a vasút, a vonal ezen szakasza a vasútfotósok körében is kedvelt úticél. Én ugyan nem vagyok vasútfotós, de nem egyszer szemeztem már Öskün a kupolás tetejű kis kápolnával, ami jellegzetes kör alakját annak köszönheti, hogy egy katonai erőd romjaira építették a 18. század elején. Persze, oda is kell érni, mire a vonat is odaér, így a mai napon Gyulafirátót volt az az útba eső hely, ahol NEM ittam KV-t.

Reménykedtem, hogy az időjárás egy kicsit kegyesebb lesz az általam végrehajtandó nemes cél érdekében, végül ebből az lett, hogy Pétfürdőn szakadó esőben néztem meg az első eresztést, amin a Homm Kft. szombaton nem dolgozó Bovái mentek. Az NCX-576-ot azért lefotóztam a lehúzott kocsiablakból, de már nem volt pofám tovább egy kereszteződés közepén keresztben állni. :D

Amilyen gyorsan érkezett az eső, olyan gyorsan tovább is állt, természetesen a nap is a következő adag pótlóbusz érkezése után 3 másodperccel sütött ki. A közlekedési központok hadosztályából legelőször a tatabányai delegáció képviseltette magát és kérem szépen, az első jármű az évek óta kergetett EKM-698 volt. Itt már rá kellett gyújtanom, de ezt Ti sosem tegyétek, mert a dohányzás káros az egészségre. Éppen ezért most a másik vérteses autóról lesz fotó.

Lassan az ellenirány is érkezik, nézzünk helyet. Székesfehérvárról Volvo, Alfa Regio, E95 járt vonatpótlót, mellette pedig a szokásos 8-as úti járatok autói mozogtak a környéken.

  Közel egy órám van a következő eresztésig, nézzünk körül Várpalotán, hátha előbukkan valamelyik abból a hét palotai autóból, amiről még kell szép fotó. Azt mondjuk álmaimban sem gondoltam volna, hogy egy hétvégi napon az első kettő kocsi rögtön kettő a hétből... közülük az egyik a lehető legmindennaposabb autó Palotán, tipikusan "mindenkinek megvan" kategória, a HZE-160.

...és íme a MNN-047 névre hallgató egérkamion is, amiről azon egyszerű oknál fogva nem volt semmilyen fotó, hogy nem jártam Várpalotán, mióta létezik. Összességében öröm és boldogság, mert a vonatpótlástól függetlenül, az üresjárati 30-40 perces időszakok alatt a hét palotai autóból az objektív elé került 4!!!44!!négy!

Süt a nap is, minden frankó, a riplészmentszpotting következő etapjában Veszprém megyei volánok evör!

Lassan körbeérnek a kocsik, a Homm Bováira meg másodszor már nem vagyok kíváncsi, inkább az előbbi eresztéshez csatlakozó vonathoz kezdek el helyet keresni Öskü és Hajmáskér között. Néhány perc múlva érkezik is a V43-as a harmadik életük hajnalán tartó távolsági személyvonati gyorsvonati, 1. osztályú 2. osztályú Ap Bp kocsikkal.

Hazafelé azért még rápillantottam a környékbeli vasútvonalak menetrendjére és kiszúrtam egy keresztet Eplényben 19:26-kor. Láttam realitást abban, hogy odaérek addigra, ezért gyorsan csekkoltam a szerelvényeket. Szerencse, mert pont a Győr felől érkező vonat jön Bz szendvicsben, az irányhelyes vonat pedig a mozdonyos, végül a Csöresz érkezése előtt néhány perccel bújt el a nap a hegyek mögött. Ide még visszajövök néhány hét múlva egy este. Szia, Vitya! :)

Már ne is szóljatok, ha kint lesz még az FHJ-941! :)

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu