2015. április 13.
Vonatpótlóspotting

CSORNA-FARÁD-BABÓT

Jó reggelt kívánok! Aktualizálódunk, mert a közelmúltban előfordult olyan kocsi, ami már több, mint egy hete forgalomban volt az országban, mikor lefotóztam. Gyorsan át is ugrom a bevezetőt, mert mire befejezem, már nem lesz aktuális és rakhatom a VT-s MAN-t napiképnek.

Vonatpótlás vette kezdetét a GySEV háza táján a Porpác - Csorna - Hegyeshalom vonal villamosítása kapcsán, mi pedig már első nap ott csápoltunk Aaronnal az első sorban, mert a nulladik napra mindig olcsóbbak a jegyek. Ha még délutánra akcióban maradt volna az FHJ-941, talán még egy stage divingot is tolok. :)

A személyvonatok pótlásának osztottsága nagyjából úgy nézett ki, mint a vonatok esetében. A felső szakaszon, Hegyeshalom és Csorna között a mosonmagyaróvári kocsik pörögtek és az FHJ-941, amiről annyira kellett volna egy szép fotó, hogy el is tűnt, mire odaértünk. Szép is a tartalékok élete.

A lenti szakasz már érdekesebb volt, itt szombathelyi autók pörögtek... Nem is érdekes. Kapcsolok villanyt.

Felhívjuk országunk területére az esti órákban érkező kedves vendégeink figyelmét, hogy a világító Shalom felirat nem köszöntés, csak kiégett a világítás az első öt betűben. Rögtön érkezik a Kisalföldbahn szerelvénye Hegyeshalomból, az eszközt inkább nem is kommentálnám. :D Az óvári, hétvégén nem dolgozó kocsikat ismerve kifejezetten örültem volna egy KCM-490-nek, lehetőleg "az albertkázmérpusztai földúton autóbuszt fotózni jogellenes, de ezért megállni és kiszállni ugatni nem" barátunk irányításával, de csak egy 9,5-ös Credóval kellett beérnünk. A fotóhelyet viszont megmentette a két, éppen a vasútállomáshoz betérő helyközi járat, nem is akármilyen autókkal. :)

A menetrendet nézegetve Csornát offoljuk egy időre, inkább megnézzük az IC-k pótlását Répcelak és Kapuvár között. A csornai vasútállomás előtti tér szűkössége és a 86-os úton folyó bővítési munkálatok miatt a Répcelak - Csorna szakasz pótlását az IC vonatok esetében Csorna helyett Kapuvári átszállással biztosították. Alapesetben a soproni és a szombathelyi IC stokkok Csornáig futnak egy szerelvényben, de a pótlás ideje alatt a szombathelyi kocsik is elmennek Sopronig, így a kapuvári ráhordás nem okoz problémákat a vonatok kapacitásában.

Mostanában, az átcsoportosítások következtében gyakran előfordul, hogy örülök egy Credónak, jelen esetben is ez történt. A babóti bekötőút mellett várjuk a járatot, a távolban pedig egy fehér Credo kiváló mérnökeink által megálmodott formavilága rajzolódik ki. Itt már kezdtünk örülni, hogy két fülünk van és egyikünk sem szatyor, de kérem szépen, ez bizony tényleg a KLF-351, amely márciusig a Bakony Volán állományában teljesített szolgálatot.

  Csepel után Pesterzsébet felé indultam volna, ha ez lenne a múltkori budapesti post, de most Farád felé közelítünk a kertek alatt. Ha a busz az IC-hez csatlakozik, és az IC-k Csornán kereszteznek, akkor perceken belül kell lenni egy ellenvonatnak is. És tényleg ott figyel a szombathelyi stokk is. :)

Közeleg az este, van még bő egy óra a következő indulásig Porpác felé, egy pizza pont belefér, ami mellé fontos megemlíteni, hogy NEM ittam KV-t. Mire kinézzük a tökéletes helyet az FHJ-953-hoz, már fény sincs. :D

Csúnya lenne Flirt nélkül hazamenni, személyvonat indul Győrbe a harmadik vágányról. Nagyon szexy és legalább az 506-os, az egyik abból a háromból, amiről már van szép fotó.

Egy újabb óvári beforgatott kocsi, a KCM-497 ablaksorán csillannak meg a lemenő nap utolsó sugarai, én pedig megyek vacsorázni. Szevaa! :)

Szóljatok, ha kint lesz még az FHJ-941! :)

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu