2015. február 4.
Road movie a Mecsekből

VÁRONG - DÖBRÖKÖZ - KURD - MEKÉNYES - MÁGOCS - SÁSD - KOMLÓ - SZÁSZVÁR - MÁZA

Hó estét kívánok! Újabb post írásának megalapozott esete forog fenn előre megfontolt szándékkal, meglehetősen road movie jelleggel illusztrált formában tárva a Tisztelt Olvasóközönség erre a célra specializálódott érzékszerve felé, amely biológiai megközelítését helytálló módon a mindennapokra vetítve is leginkább a szem felé hajaz. Most a haj hogy jön ide? Mindegy! Nyugodtan ki lehet kapcsolni a tévékészüléket, ez sem fog beleférni egy 10 perces reklámblokkba, de már megint nem a túráról írok. :M Bevezetés kettő. :D

Ti, a Volános oldalak követői gyakran adtok tippeket egy-egy fotóra vagy sokszor egy egész túrára vonatkozóan, ami nagyon jó. Ezt néha nem is feltétlenül tudatosan művelitek, ez pedig mégjobb. :) A weboldal facebook csoportja által megteremtett, Ti és az oldal működtetése közötti közvetlenség által jött a mostani túra ötlete is, az illetékesek pedig már biztosan csuklanak, viszont meg kell említenem azt a rengeteg információt, amivel elláttatok, hogy szép fotókat láthassatok a környékről. Köszönöm! :) A külső telephelyek felderítésének kávémennyiségben mért ellentételezése folytán Györgyi már lassan koffeinmérgezést kap, de mint tudjuk, a jó munka néha áldozatokkal jár. :D Azonban ha az ember havonta legalább nyolc kötőjel tíz alkalommal teszi meg a legkülönbözőbb útvonalakon a Szekszárd (javítottam!) és Kurd (ezt is!) közti utat (nem röhög, mert én kapok a pofámra! :D) és még szereti is, akkor nincs az a mondat, amiből jól lehet kijönni. :D

Ellenben reggel 5-kor már a legkellemesebb vocal trance-től visszhangzik a Győr-Fehérvár aszfaltcsík, Szakcs már csak két cd-nyire van. Az első fényekkel FKB-786-tal indul a nap, amolyan "lassítok" jelleggel. Csak vicceltem, rohadtul örültem neki. :) Az érdekesség azonban a szomszédban várt, ez pedig a várongi autó, ami helyett egész héten tartalék dolgozott. Bingó, JLZ-411.

A térség szépen el van látva külső telephelyes autóval, így maradok még Dombóvár Felsőn. Irány Nak, ha már Dombóvár Alsót lefoglalta a vasút magáNak 1882-ben, amikor Újdombóvár néven megnyitotta a mostani Dombóvár állomást. A JOM-422 meglátogatása után tettlegességben is az említett helyszínen tevékenykedtem, természetesen kínosan ügyelve a reggeli KV maradéktalan elfogyasztására. A következő tájegységet nevezzük Dombóvár Délkeletnek, ez biztosan jó lett volna, ha nem felejtem el a mondat végét. Megyehatári jellegéből fakadóan a környéken fekvő falvak szépen el vannak látva fotóalannyal, Döbröközön a falu buszán kívül a kurdi autót is sikerül megtalálni. Örülés5000. :)

A határsáv túlsó oldalán, kissé dombosabb, de annál kellemesebb környéken autózva egyre több hó kezdi tarkítani a környezetet, egyre szebb témát kínálva egy-egy autóbusz megörökítéséhez. Az első kettőig csak Mekényesig kell menni, itt vár az FLZ-752 és az FLJ-029. "Miért kell ezt az autót minden nap mosatni? MeeKényes." Szakállas poén. :D

Mágocsot érdekes alakzatokban szeli át a helyközi vonalhálózat, amolyan "kisközpont" jelleggel bíró, hangulatos település. Ennek megfelelő kiszolgálást is kap, amelyet a megtalálás sorrendjében az LUU-961, az IXW-194 és az LFA-109 biztosít három különböző irányban.

  Kaposszekcső, Vásárosdombó útirányon át Sásd a célállomás, a célpont pedig a Temető utcájában pihenő 415-ös, a JOM-904. Beléptető kapu gyanánt azért egy Credo is ott figyelt a város elején, így örömmel vettem tudomásul, hogy a három sásdi autó közül csak egy dolgozott.

Sásd után némi Ambassador reményében Komlót vettem célba, szerettem volna már néhány fotót ezekről a jövevényekről, az eredmény azonban minden várakozásomat felülmúlta. Ez főként az időjárás szeszélyességében nyilvánult meg, mert nagyjából a megérkezésem pillanatában elkezdett istentelenül szakadni a hó, ez pedig nagyon feldobta a képek hangulatát. Nem gondoltam volna, hogy szakadó hóban fogok először fotózni Ambassadort Komlón. Adja! :)

Természetesen miután befejeztem a fotózást Komlón, abban a pillanatban el is állt a hóesés. A Van Hool A300-asok az Ambassadorhoz hasonló formavilágot képviselnek, Budapestről ismerős lehet a típus a BKV Belgiumból származó használt beszerzései által. Mecsekjánosiban viszont érdekesebb. Egy pizzát? :D

Kezdtem megbékélni vele, hogy ez egy olyan környék, ahol mindig azt gondolom, hogy ennél szebb helyen már nem állhat autóbusz, de a továbbiakban ez az elmélet szinte az összes helyen megdőlt. Tulajdonképpen a Mecsek északi részén végigautózva önmagában, buszok nélkül is hatalmas hangulat, főleg télen, amikor hó fedi az amúgy is gyönyörű tájat. Hangulatos falvak következnek hangulatos buszokkal. :)

A KZX-143 nem tehet róla, hogy Credónak született, ezt azonban kitűnően sikerült ellensúlyoznia azzal, hogy a Vadrózsa vendéglő előtti placcon egerészik Szászváron.

Maradunk Szászváron, a központban a GSG-334 fogad. Most is érdemes volt rápillantani a menetrendre, perceken belül indul egy járat Bonyhád felé.

A papírforma szerint kell még egy autónak lennie a faluban, amit sikerült is megtalálni a Dombóvári úton. Gyakorlatilag ez a kocsi is olyan helyen állt, hogy elolvadtam volna tőle, ha nem lett volna olyan hideg...

...de a mai külső telephelyekhez kapcsolódó fenti gondolatmenetemet mégis csak a nap utolsó képe tette teljessé a szomszédos Mázán, ahol a falu egyik eldugott szegletében lévő apró fordulóban az FSJ-893 fogadott. A körülmények tekintetében ez a tény azzal a lendülettel a post borítóképévé nőtte ki magát. :)

A magam részéről így indítottam a 2015-ös évadot és ennél szebb kezdését el sem tudtam volna képzelni a falujárós fotótúráknak. Köszönöm, hogy facebookon is immáron több, mint 800-an követitek nyomon a Volános oldalak történéseit. :)

(c)bobalt 2006-2015
www.volanosoldalak.hu