2014. december 20.
Test Ride

GYŐR

Győrbe érkezett az országos tesztkörúton lévő szóló Citaro, ami az előzetes híresztelésekkel ellentétben nem a Vértes Volán, de még nem is a KNyKK tulajdona. Igaz azonban, hogy hasonló autók állnak forgalomba napokon belül Tatabányán és Székesfehérváron, de nagyjából ez minden.

Nem állítok találgatásokat tényként, mert nem vagyok szakújságíró, ne is keressünk összefüggéseket a brutális győri kocsihiány és a nyilvánvalóan nem jövőbemutató és reményekkel eltöltő tesztelés között. Az is véletlen lehet csak, hogy a Tüke Busz logóval ellátott Test Ride mintás csoda is napok óta fordát jár. Ezzel a kocsival kapcsolatban egyébként egy abszolút frappáns kommentet olvastam facebookon, miszerint elég vicces a Test Ride felirat egy olyan cégnél, amelynek még angol nyelvű honlapja sincs. Ha tovább elmélkednénk, szóba jöhetne a fogyasztás-bemérés is, nyilván ki kell alakítani azt a normát, ami alá lehet menni majd Pécsen a nullás fogyasztással.

Mindenesetre sokat mondó lehet, hogy a 9/19 vonalcsoporton a két tesztbusz mellett csupa olyan autó pörgött, ami már legalább egyszer le volt támasztva a telepen. Nagyjából egy óra alatt más járatokról is lencsevégre kerültek egykori selejtsoros kocsik, gondoljunk csak a rövid helyközi tartalék szerepet betöltő EZY-622-re.

És mi a szomorú? Az, hogy a volános szinten nagyon szép és jó, hogy minden évben jönnek az "új" autók, jól mutat a flottaéletkor is. Végigmennek a kocsik az egy-két éves "helyköziben bejáratás -> Audi szerződéses -> helyközi járat" perióduson, állományba veszi a volán és máris van fiatal autó. Csak ne felejtsük el ezek mellett azt, hogy van egy győri helyi járat, ahová utoljára 2010-ben érkezett autó, három darab, előtte pedig 2008-ban volt nagyobb volumenű beszerzés, hét darab autóval. Mindeközben 2010-ben eltűnt Győrből az utolsó 260-as, 2013-ban pedig az összes 415-ös. Lassan 2015-öt írunk...

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu