2014. november 22.
A legújabb unalmas BKV-s post

BUDAPEST

Mindjárt jövök, csak megiszom a KV-t, addig hallgassuk meg TimDeluxe-tól az In just won't do-t 12 évvel ezelőttről. :)

A post címe által értelmet is nyert az előző két throwback, azaz a két darab 2012 januári BKV-s bejegyzés, amelyeket itt és itt találtok. A g*ciséget direkt kihagytam belőle, mert ilyen rendes vagyok. Meg biztosan lesz majd másik. :) Mindenesetre a tények jelenlegi állása szerint a sorozat harmadik részeként igyekszik helytállni a sztori és ha a fővárosi járműállomány megújítása is ilyen ütemben folytatódik, mint napjainkban, remélhetőleg néhány év múlva már csak címében fog utalni a dolog a BKV-ra.

Legutóbbi budapesti látogatásom alkalmával egy kicsit több időt szenteltem az új kocsik dokumentálásának folytatására. Vonattal érkezvén az őrmezői oldalt vettem célba, itt a VT-Arriva és a Volánbusz ténykedésének köszönhetően szinte csak új autókkal lehet találkozni.

Kezdésnek rögtön a Volánbusz egyik 7900-as Volvója, a MOS-291 került lencsevégre, ami a 272-esen pörgött. Kellemes meglepetés volt, hogy a 2005-ben a Blagusstól vásárolt Mercedes Citaro kocsikat is aktívan beforgatják az agglomerációs járatokra, soha rosszabbat!

A sárga - pontosabban akkortájt még piros - Citaro flotta anno. a zsámbéki vonalcsoporton debütált, majd annak alvállalkozásba adásakor Érdre kerültek, a város helyijáratán és elővárosi forgalomban, valamint a BKV 88-as járatán lehetett velük találkozni. Az agglomerációs átszervezéskor a 88-asra Lion's City került, ahogyan a 40-es vonalcsoportra is.

Őrmező után a Széll Kálmán tér lett kigondolva, amit még mindig furcsa leírni. A Körtér útba esik, nézzünk menetrendet, ez pedig megért egy megállónyi sétát és egy eggyel későbbi villamost. :)

A Széll Kálmán tér egy olyan hely Budapesten, ami nekünk Moszkva tér, egyeseknek pedig Széll Kálmán tér M. Érdekes, az utóbbit még egy utcatáblán sem láttam kiírva. Vagy nekik nem mondta senki, hogy a metróra való átszállási lehetőség feltüntetése nem a tér nevének tartozéka, csak egy információ?

Elsősorban a 22-es vonalcsoportot kiszolgáló Volánbusz Lion's City-k miatt látogattam el korábbi munkahelyem szomszédságába, de végre kipipálhattam a környéken dolgozó BKV-s szóló Volvókat is.

...nem is egy irányból. :)

Tulajdonképpen ezekkel be is teljesedett a napom, már ami a fotózás tematikáját illeti. Viszont eszembe jutott egy hely, ami nem logikus, de nagyjából négy éve találtam ki, hogy valamikor hétköznap, tanítási időben kell célba venni és van köze a szigethalmi kocsikhoz. Ha már végre egyszer úgy voltam Budapesten, hogy minden körülmény adott és még rá is érek, hát hajrá, Pesterzsébet calling. :)

...és jönnek sorban az autók, ahogy a nagykönyvben fordakönyvben meg van írva. :)

BKV-s 280-asra ritkán kapom fel a fejem, de az LZZ-325 az más. Néhány hete készült el egy troli vázából, és igazi kuriózum, nyilvánvalóan a LapTop-os matrica hiánya miatt. :)

Nagy nehezen végre egy olyan VanHool-t is sikerült elkapni a 23-as visszairányán, ami nem verte a bal alját az aszfalthoz. Vicces, hogy ugyanabban a sorrendben jöttek, ahogyan 2010-ben a nagykörúti villamospótláskor fotóztam őket, de legalább akkor a flottafényükben még a belga otthonuk stílusjegyeit viselték magukon.

Szerencsére a DZA-041 fordája is 15 éve ugyanaz, így még az esélye sem volt meg, hogy mást fotózzak a délegyházi induláson, mint az ellenjáratán lőttem 2012-ben a Könyves Kálmán körúton.

 

Dohánybolt és KV time, elővettem a PestErzsébet utalványt, mert a városközpontban is alanyi jogon jár a VanHool.

 

A délutánt ismét Őrmezőnek szántam, a nap utolsó egy-másfél óráját a délelőtt megunt helyek által kimaradt autóknak szenteltem. Ehhez megint kapóra jött a Sasadi út szomszédságában lévő bekötőút vége, csak most a túloldalra költöztem, hogy kihozzam a nap utolsó sugaraiból a maximumot.

 

Ígérem, a következő postban már nem lesz világoskék. :)

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu