2014. november 2.
Tour de M0

RÁKOSKERT - PÉCEL - GYÁL - LAKIHEGY - BUDAÖRS

Betárazott postok idejét éljük, ennek ellenére a mára jósolt 13 megyényi köd helyett a lehető legderültebb BKK-kék égbolt fogadott. Természetesen nem erről lesz szó, számomra sokkal érdekesebb témát jelent az idei év során végbement agglomerációs szolgáltatóváltás Budapest peremén. Éppen ezért a "mindenből egy kicsit" elvet követve kezdtem neki a 160 darabos új Volánbusz flotta dokumentálásának, Budapest legnagyobb parkolóján kelet-nyugati irányban történő végigautózásával. Ezzel gyakorlatilag 15-20 perc alatt tudtam mozogni az egymástól elszigetelt térségek között, ez pedig meglehetősen hatékonynak bizonyult.

A reggel az időjárás tekintetében sajnos nem úgy indult, ahogy szerettem volna, a fotózás számomra legfőbb kelléke, a napsütés hiányzott. Eredetileg nem szerettem volna átlépni a Budapest táblát, de a borult idő miatt úgy döntöttem, hogy szétnézek egy kicsit a XVII. kerület azon részein, ami 10-15 évvel ezelőtt fiatalkorom szerves részét képezte. Ha a Zrínyi Fogadó mesélni tudna.... :-)

A nap végre kisütött, az Ildi Grill pedig még mindig isteni az Elágon. :-) Ha már itt bolyongtam, fotóztam egy kis BKV-s genfi Volvot, ezeket is TPG-s festéssel láttam utoljára.

Irány Pécel, nagy a mozgás a vasútállomáson, érkezik a hatvani Flirt. Brutálisan forgatják ezeket a szerelvényeket, a 041-est Komáromban fotóztam két héttel ezelőtt.

A szabványos BKK menetrenden kívül megpillantok egy helyijárati menetrendet tartalmazó táblát is, amiből kiderül, hogy a vonatra hangolva közlekedik, néhány perc múlva érkezik. Kíváncsi voltam, mi lesz rajta, de Peugeot alapokra épült kisbuszra végképp nem számítottam. Az üzemeltető kiléte azóta is rejtély.

Csengessünk Volánbuszt, délelőtt révén a 169E 15 percezik, bőven van időm minden kocsira helyet keresni...

...köztük pedig szemmel tartani a vasúti menetrendet is. A MÁV állatkertjében két éve fecskék is laknak, éppen egy Budapest - Eger gyors csattog keresztül Pécelen. Szerintetek is indokolt a gyorsvonati felár, nem?

Pécel egyébként takaros kisváros hatását kelti, építi, szépíti a lakosság. A városközpontban igazán hangulatos képek lőhetők.

Pécel után a gyáli vonalcsoportot vettem célba, ide egy számomra érdekes menetrendet sikerült összehozni, de biztosan megvan az oka, hogy hármasával jönnek a Volvók, 23 és fél percenként. Kis túlzással még a vonatforgalom is nagyobb volt Lajosmizse felöl, de legalább nem találtam árnyékos helyet.

Amint a zártárcsa eltolta a csörgős ingát KöKi irányába...

...én is továbbálltam Csepel, Lakihegy térsége felé. Itt az erős szembeforgalom miatt nem sok jóra számítottam, inkább csak kíváncsiságból egy-két fotó kedvéért jöttem le az M0-ról.

A késő délutánt már teljes egészében Budaörsre szenteltem, pontosabban szenteltem volna, ha nem romlik el az idő. Tulajdonképpen egy helyen maradva megvárhattam volna, amíg körbeérnek a vonalak, hogy 115%-os lehessek Lion's City-ből, de nekem 50 egyforma fotónál sokkal többet ér 10 különböző.

Végül a második fotóhelyemen megérkeztek a viharfelhők, a fotózásnak lőttek, de nem bántam, így is eredményes napot tudhatok magam mögött.

Azóta természetesen nem egy alkalommal került elő a fényképezőgép Budapest agglomerációjában. Rövidesen visszakerülnek az oldalra a 2010-ben íródott BKV-s postok, terveim vannak velük. :-)

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu