2014. szeptember 4.
Életképek: Szeged III.

SZEGED

Fájós fogat pálinkával öblögetős, aztán végül fogorvoshoz menős szép estét kívánok mindenkinek! Több napon keresztül, néhány órát rászánva bizonyos képekkel való azonos műveletek végigcsinálása közben meg kellett állapítanom, hogy a készülő Alba Volán mappa, mint a képes adatbázis első darabkája, meglehetősen információgazdag lesz mind mennyiségét, mind minőségét tekintve. Eközben viszont majdnem megfeledkeztem a szegedi arconpörgés harmadik részéről, pedig olyan jó az Alba flotta után olyan autókat látni, amik nem rohadnak és nincsenek megtörve.

A facebookon számozottan vezetem a postokat egy külön fotóblogos fotóalbumban, amely szerint ez a 67. post. Ezt a régi postok újrafeltöltéséig talán nehéz elképzelni, de a szomszéd blog felével, aki mostmár szó szerint is szomszéd, az előbb azt ecseteltük, hogy ennek megfelelően a Republic 67-es útja hajazna a dologra, ha nem lenne szomorú és ha nem tök máshol lenne a 67-es út. De a 69-re ígérem, összehozok valami 18+-osat. :D

Nos, az utolsó szegedi postban több olyan helyszín is lesz, ami nem teljesen Szeged, de szorosan kötődik hozzá. Ilyen Kiskundorozsma is, ahol a külső telephelyes IDY-782 kiváló indítása egy fotós napnak.

Előző nap, talán képnézegetés közben jött egy hirtelen ötlet, látogassunk ki Mórahalomra, hétvége révén biztos, hogy lesz kint autó. Legjobb esetben két autóra számítottunk, erre fogadott minket három. Jogos a kérdés, hogy mi ment járaton, két Partiscumos 280-ast és egy Tisza Volános C56-ost találtunk a településen.

Szebben nem is parkolhatott volna a három kocsi, el is készültek az autósködösdivatszelfik, utóbbit láthatjátok a saját facebook oldalam borítóképén. :-)

A fürdő parkolójának tüzetes átvizsgálása után visszamentünk Szegedre, megkezdődött a nagyüzem a Dorozsmai úton, már ami a fotók számát illeti. A járatsűrűségre nem volt panaszunk, néhány percenként érkezett valami, de pont volt idő arra is, hogy alaposan megfigyeljünk egy-egy autót. Egy Szeged méretű városban már csodaszámba megy a gazdás autó fogalma, éppen ezért nekem nagyon kellemes élmény volt látni, hogy Szegeden még mindig milyen jól működik ez a rendszer. Ez meg is látszik az autókon, és a sofőrökön is. Szívesen ülnek fel az autóra, szívesen tisztítják, díszítik, varázsolják egyedivé, még akkor is, ha egy csuklós Mergáról vagy Volvóról van szó. Legyen szó plüssökről az utastérben, vagy beszerelt mélynyomókról, amin este tökéletesen szól a kellemes, fiatal lányok részére igazi p**cinedvesítő lightos kis vocal house. Nagyon szimpi. :-)

Itt néhány órával nem tudok elszámolni, mert összekeveredtek a napok és bejött egy szúnyog is. KV-t valószínűleg ezen a napon is ittunk, délutánra pedig a Szabadkai úti vasúti átjárót, mint átszállási lehetőséget nem biztosító intermodális csomópontot szemeltem ki következő fotótémának.

 Uzsgyi jobbról, uzsgyi balról, hibrid IC-k, bő egy óra alatt egész szép mennyiségű vasúti szerelvényről készült fotó. A nagyjából öt perc különbséggel érkező Train Hungary tehernek kifejezetten örültünk, dehát így van ez, ha Európa a közelben épül.

Azért a buszokról se feledkezzünk meg, a 76-os harmincpercezésébe három indulás fért bele, ottlétünk alatt egy 260-as és egy csuklós Conecto pörgött a vonalon.

...és ami igazán perverzség a maga nemében, az a Szeged - Kiskunfélegyháza személyvonat. Az utas kevés, a vonal rövid, a Bz-k pedig nyáron forralják a vizet. Íme a megoldás, szöcske egy Ao kocsival. A néhány utas biztosan örül a Bz után egy bolhásnak, de valószínűleg csak azért lett első osztályú kocsi, mert éppen az állt a tárolón a kocsisor elején. A napokban egyébként visszaállt a rend, Bz-vel és Uzsgyival adják ki a Félegyházi személyeket. Kár, hogy nem Halberstadtival... :-)

Nos... Szegednek a végére értem, de a nyárnak közel sem, akadnak még bőven betárazott postok a mellényzsebben, aztán lassan az Albás kocsik elől is eltűnik a menükitalálás által felállított akadály.

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu