2014. augusztus 20.
Életképek: Szeged II.

SZEGED

Igazi esős augusztus 20-adikára ébredtünk. Mai terveim között több eshetőség is szerepelt, ami Győrtől könnyen elérhető közelségben van. Az egyik már klasszikus vasúti téma, Győr-Siófok fürdősvonat M40-essel Kisbéren, a másikra pedig tegnap találtam rá teljesen véletlenül, gőzmozdonyos nosztalgiavonatok is közlekednek ma a nagycenki kisvasúton. Ha süt a nap, valószínűleg az utóbbit választjuk, a Kedvesem még nem volt NaCCenken, van kastély, lehet kisvasutazni és egy jót ebédelni, nagyon romi. :)

Viszont esik az eső, eggyel több dolog az "ide is elmegyünk" mappában, valószínűleg sokan így lesznek ma az esti tűzijátékokkal is. Így hát a szegedi emkének dobtam egy kettest, folytatódik a városban töltött napjaimról szóló postsorozat egy kis divatMarstérrel, csak a változatosság és a napi 200-as adag megfelelő darabszámú szervírozásának kedvéért.

Az elmúlt egy-két évben alaposan rendbe rakták a vidéki nagyvárosok villamos járműparkját, ez alól Szeged sem kivétel. A 2-es vonal átadásával álltak forgalomba a lengyel gyártmányú PESA 120Na Swing szerelvények, amelyekből kilenc darabot üzemeltet a Szegedi Közlekedési Társaság. A teljesen alacsonypadlós járművekre a cég 2009 októberében adta le a rendelést, 2012 májusában megérkezett az utolsó szerelvény is, ezzel Varsó és Gdansk után Szeged lett a harmadik város, ahol PESA villamosok közlekednek.

A Rókusi körúton kitűnő összhangot teremt a panelrengeteg, a füvesített villamospálya, a pálya mellé ültetett virágok és a modern villamos.

...de tetszetős a kép a Kossuth Lajos sugárúton is, betonozott pályával. Igazán fotósbarát lett a felsővezeték-tartooszlopok elhelyezése, mellesleg mutatósabb, mintha a pálya két oldalára telepítették volna őket. A Swing pedig egyszerűen csak jól néz ki. :)

Azért a túl sok egyforma fotóhoz nem ragaszkodtam, így elindultam a következő fotóhelyem és egy délelőtti KV után nézni, természetesen Parov Stelart hallgatva, ha már a Swingnél tartunk. Hoppá, álljunk csak meg! FKF-541, ráér még az a KV. :D Amennyire utáltam ezt a kocsit Volánbuszosan, most annyira örültem neki, maszekként még nem volt róla fotó.

KV is megvolt, a József Attila sugárút következik, az ajtók a jobb oldalon nyílnak, legalábbis az SZKT Tátráin egészen biztosan. A csuklós KT4DM típusú kocsikat Cottbusból és Potsdamból szerezte be a társaság.

Az Alfa Regiókat pedig Székesfehérvárról. :D Két-három bokor lebontása után egész jól fotózható az Algyői út felől érkező irány.

El is döntöttem magamban, hogy végre lesz egy szép naposajtós fotó a DZA-031-ről, persze az időjárás nem így gondolta. Másfél-két órán keresztül nem is erőltettem a fotózást, inkább megnéztem a vasútállomást Újszegeden és nézelődtem egy kicsit a városban.

Aztán végre újra kisütött a nap, a Belvárosi híd felé vettem az irányt, hogy betömjem a lyukakat a Citaro troli listában. :)

A vonalak hamar körbeértek, meg untam is már egy kicsit a helyet, így a vasútállomást vettem célba. Így néz ki egy MÁV villanygép 2014-ben. Továbbgondolva... ez még mindig jobban tükrözi vonataink tisztaságát, mint a közelmúltban a facebookon prezentált, szokatlanul tiszta szegedi Szili. Igazság szerint ezekből nemhogy tisztának, semmilyennek nem illene már forgalomban lenni, a képen látható példány 1976-os, a mögötte álló 431 106 pedig 1969-es évjárat.

Ha vasútállomás, akkor IHO tér, a 21-es és a 90-es járat eddig kimaradt a repertoárból, néhány percen belül jött is mindkettő.

Nézd csak, egy DUD-924. Szegeden tudják, mitől döglik a légy. :)

 

Lóf*sz, meg esti fény, szokták mondani, engem csak a második érint. Komolyabb fotózásnak már nem lett volna sok értelme estére, ezért a 20-as és 74-es vonalra néztem egy-egy indulást és helyet a Sárkány utca környékén. Nem volt már egyszerű árnyék nélküli helyet találni, de mint kiderült, szerencsém volt, mert a 20-ast nem teljesen a keresztutcából vártam. Nem baj, így is jó ez. :D

A 74-es legalább onnan jött, ahonnan vártam is. A francba, már megint egy 200-as, kitűnő zárása a napnak. :)

To be continued... :)

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu