2014. augusztus 2.
Road movie, ahogy régen volt

BONYHÁD - BÁTASZÉK - SZEKSZÁRD - PÖRBÖLY - BAJA

Eléggé elmaradtam mostanában a postokkal, ami egyrészt azért van, mert az új design megtestesítésén ügyködtem, másrészt pedig erőteljesen építettem Győrt. Ez persze nem jelenti azt, hogy fotózástól mentesen teltek volna az elmúlt hónapok, sőt... a Volános oldalak facebook oldalára mindig csempésztem egy kicsit az aktuális felhozatalból. Az elkövetkezendőkben lehet majd konzervpostokra is számítani. Itt nem lesz vegyesfelvágott és skydrive link, de igyekszem majd aktualitásokkal is jelentkezni egy-egy rövid, de annál tartalmasabb rovat erejéig.

Mielőtt sok lesz a Rizsa, nézzünk szét Szekszárd és Baja térségében. A Győr - Baja távot kisebb betérésekkel nagyjából zónázó jelleggel tettem meg, így az első megálló Bonyhád volt, ahol egy régóta hiányzó gemences EAG reményében néztem helyet a reggeli érkezésekre. F*ckyeah! :-)

A reggeli forgalmasabb időszakra való tekintettel érkezett még ez-az. A Pannontól titkon azért reménykedtem egy Ambassadorban, de csak Credóval örvendeztettek meg.

Irány Bátaszék, rögtön ködössel fogadott az LRE-649, indításnak tökéletes. Miután elfogyasztottam a reggeli KV-t az ÁFÉSZ 3. sz. italboltban, érkezik Pannonék egyik újabb csodája, az MNY-828 rendszámra hallgató LH Credo. A tavalyi régiós beszerzések során a Pannon Volánhoz 25 darab, a Kapos Volánhoz 21 darab, a Gemenc Volánhoz 5 darab Credo érkezett.

Addig bogarásztam a menetrendet, amíg végül lett egy szép fotó Bátaszék helyijáratos autójáról is, nagyon informatív, "1-es helyijárat" kiírással. Nyilván a járat útvonalát az sem érti, aki felprogramozta, más ésszerű magyarázatot nem nagyon tudok erre. Szekszárdon persze, ahol még használnák is az útvonalkijelzőt, csak a szám kiírására alkalmas. Mindegy, örülök a fotónak, indulás tovább.

Szekszárdon nem szerettem volna túl sok időt eltölteni, elsősorban néhány helyis kocsiról kellett szép fotó. A vasútállomáson semmi érdekes, pedig Uzsgyit még nem lőttem Szekszárdon, a menetrend azonban lebeszélt róla, hogy megvárjam. Buszos fronton viszont soha jobb kezdést. Volt már fotóm a JLZ-412-ről, de azért csak nem lehet szó nélkül elmenni mellette. :-)

Reggelizés, aztán fagyizás közben megtámadtam a kijáratot, addig is hasznosan töltsem az időt. Dél körül eléggé pörögtek az autók, érkezés, teleplátogatás, tankolás, indulás.

Ebben az időben a 6-os út felöl érkező néhány járat kitűnően fotózható, örültem is a fejemnek, mikor megláttam az egyik Scania OmniExpresst. Kettő darab érkezett a Pannon Volánhoz még 2011 áprilisában. A képen látható példány a tököli buszfesztiválon is bemutatkozott. Ugye látjuk a különbséget a reggel fotózott LH Credóhoz képest?

A helyet egyébként hamar meguntam. Miután a 48-adik Conectót és a 159-edik C56-ost is lefotóztam ugyanabból a szögből, kisétáltam a Tartsay Vilmos utca kereszteződéséhez.

A Dél-Alföldi régióban a közelmúltban Volvo beszerzés volt. A 8700LE típusú városi-elővárosi kocsik 2005-ösek, használtan érkeztek Svédországból a Nobinától. A Bács Volánhoz 3 darab, a Kunság Volánhoz 2 darab, a Tisza Volánhoz 10 darab, a Körös Volánhoz 7 darab került. Amint látjuk, a Bácsos kocsik kapták meg a leghamarabb a cégre jellemző flottaszínt. :D

Én személy szerint örülök a kocsiknak, de nem biztos, hogy a Baja-Szekszárd viszonylat a legmegfelelőbb, ahol bevethetők.

Szekszárdról a helyis Conecto flottából volt a legtöbb hiányzó fotóm, elvégre már nem sárga, Kisalföld Volános 260-assal járnak a helyijáraton. Abban az időszakban fotóztam itt utoljára, talán 2006-ban volt.

Kora délután útnak eredtem Szekszárdról, szerettem volna még a délutáni pörgést elcsípni Baján. Útközben meglátogattam Pörbölyön a Gemenci Kisvasutat, naposajtós C50-es szobormozdony a kertben és egy forgalomban lévő példány az állomáson, ezeket itt CDH08-nak hívják. A következő érkezésig lett volna bő egy óra, így azt most nem vártam meg.

A Duna-hídnál erős rendőri jelenlét, a városszerkezet meg olyan, amilyen, ez a két tény pontosan elég is volt ahhoz, hogy csak annyira bukjam be az első két járatot, hogy még lássam, milyen autó ment el rajta. Semmi gond, jött még sok másik. :-)

A késő délutánra kinézett helyemet illetően egy útfelbontás következtében rögtönöznöm kellett, amit sajnáltam, mert szép háttér lett volna. Itt viszont egy kicsivel több járat kanyarodott ki. Hoppá, még egy Volvo, alakul ez. :-)

Egy jó hideg sör után a délután további részét és a másnap délelőttöt még a bajai állomány fotózásának szenteltem, meglehetősen szép eredményt produkálva, de erről majd egy külön postban.

Puszi mindenkinek, megyek palacsintát sütni. <3

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu