2014. február 16.
Siófok - Tab

ZIRC - SIÓFOK - BALATONSZÉPLAK - TAB - IREGSZEMCSE - BALATONFŐKAJÁR - HAJMÁSKÉR

Ez most nyugisabb lesz, napos örömautózás, ilyenek, be is lehet készíteni Modjo-tól a Lady-t. :D Rámjött a fotózhatnék, napok óta süt a nap, én pedig a fejembe vettem, hogy napos Kapos Volánt akarok fotózni. A gondolatot tett követte, Siófok és Tab lett (nem, nem Tablet) a kiszemelt célpont, persze útközben is szétnéztem itt-ott. Februárban sem nagyon csapattam még végig lehúzott ablakkal a Bakonyon... tavasz van. :-)

Zircen különösebben nincs már semmi, amiért érdemes lenne megállnom, de az ISE-841 olyan szépen dekkolt a 82-es mellett, hogy megért egy cigiszünetet.

Gyulafirátóton szembejött az egyik legorbitálisabb hiányzóm a Balaton Volántól, KRR-180. Na, ez is megért egy KV-t, néhány perc múlva indult vissza Veszprémbe, kocsmateraszról ajtótlan 10 pont. :-) Oké, haladjunk, Rátót végén az "aktuális Denso maszek" parkolóban MDR-049 a Bitter-Szűcstől, nem álltam meg érte, a múltkor Fehérváron ki lett pipálva. Hajmáskéren a vasútnál semmi, irány a lakótelep. Minden a szokásos, HFF-773 a Balatontól, FKN-933 a Bakonytól és az itteni FIX autó, a FIX-748, aminek továbbra sem ismerem a tulajdonosát. Tulajdonképpen ezért az autóért ejtettem útba a helyet, de meg kellett állapítanom, hogy az elfogadható fényekhez várnom kell 2 órát, akkor is csak ajtótlanból süti szépen a nap. Ez kicsit értelmetlen lett volna a nap további részére nézve, így a másik variáció maradt, hogy hazafelé is erre jövök, délután ajtósból lesz jó szög.

Pétfürdő tele szerződéses kisbuszokkal, Omni-Plus, Véghbusz és még sorolhatnám... Küngősön IBB-427 a Bakonytól, totális ellenfény, innen már meg sem álltam volna Siófokig, ha nem botlok bele Balatonfőkajár végén az LPZ-651-be. Nos, a fények hasonlóak voltak, mint Hajmáskéren a FIX-nél, annyi különbséggel, hogy az LPZ-re közvetlenül napnyugta előtt lesz jó napállás. Egyikről sem akartam lemondani, ezért úgy döntöttem, hogy az utolsó fényeknél fogok ideérni visszafelé, Hajmáskéren pedig állványozás lesz.

Ennek jegyében egy kicsit módosítottam az útiterven, az eredeti elképzelés szerint szétnéztem volna a falvakban nagyjából Szekszárdig bezárólag, de lesz még arra is lehetőségem, ez a két autó most fontosabb. Nos, Siófok továbbra sem tartozik a kedvenc helyeim közé, napos időben a buszállomás tárolója totális ellenfény, csak a kijárat jöhet szóba. Hétvége révén nem volt túl nagy pörgés, a helyi flotta már EN12-esekből áll. Az egyik helyis 415-öst többször láttam a városban különjárat kiírással, sajnos elcsípni egyszer sem sikerült. A helyi autók bent dekkoltak az állomáson, a napi néhány kanyart pedig helyközis 415-össel adták ki, ezt mondjuk annyira nem bántam. :-)

Helyközi forgalomban a Kapostól egyébként only Credo...

...a kiváló mérnökeink által megálmodott merész formavilágot maximum a társvolánok, vagy azok alvállalkozói törik meg.

Így Siófokot gyakorlatilag fél óra alatt meguntam, a Credókra nem vagyok kíváncsi, ezért fotóztam Bzmot-ot, ha már a merész formavilágnál tartunk... :-)

Éppen bemondták az állomáson, hogy perceken belül jön egy vonat Budapest felöl, így azon kezdtem el gondolkodni, hogy kezdjek-e valamit az információval. Időm volt, így kezdtem, megvártam Széplakon, hogy komponáljak róla egy bobaltfotót. :-)

Irány Tab, érkezésemet a Flextronics műszakváltásra időzítettem, akkor még akad is némi élet a városkában, ami egyébként egész hangulatos. Intermodális csomópont vonat nélkül, valószínűleg a teljes vonal kapacitását lefotóztam a siófoki csonkavágányon. Helyette Credo, a változatosság kedvéért.

Azt pedig még mindig nem tudom, hogy mi a Récsei Busz terve a pécsi 280-asokkal, Kaposos helyközis táblákkal a szélvédőjük mögött, de ha ebbe beleszőttem volna a következő gondolatomat, akkor olyan értelmetlen mondat jött volna ki belőle, mintha egy belvárosi orvos írta volna.

A Flextronics műszakváltásnál az út két oldalán lévő buszmegállóból indulnak a buszok. Néhány kocsi a parkolóban szállít be, de ez a keleti irányú megálló szűkössége miatt van. A fény a város felé, nyugati irányba induló járatokhoz jó, ezért azt találtam ki, hogy miután azokat lefotóztam, bapattanok az autóba, megelőzöm a kelet felé induló két járatot és mire kikanyarodnak a 62-esre dél felé, nézek ott valami jó helyet, ahol ajtósból jó a szög. Az elgondolás jó is lett volna, csak az az egy probléma akadt, hogy kelet felé kb. 10 perccel hamarabb elindult a két Gemenc volános autó, mint a város felé a Kaposos kocsik...

A DUD-798 azért kárpótolt valamelyest. Időm volt még, így Iregszemcse felé vettem az irányt, hátha addig beérem a Gemences autókat, onnan viszont már több irányba is mehettek, nem volt értelme tovább foglalkozni a dologgal. Megelégedtem egy JLW-978-cal. :-)

Lassan indulnom kellett, hogy Balatonfőkajáron süsse még a nap az LPZ-651-et. A gép anno a Volánbusz kötelékébe tartozó Ikarus 350.04-es, 1990-es állományba vétele óta megélt pár rendszámcserét. Volt AVC-571, majd GRY-203, ezen a 2008-as fotómon pedig már FKF-539 névre hallgat.

2009-es selejtezését követően a csongrádi Bársony István Mezőgazdasági Szakközépiskola vásárolta meg, jelenleg pedig a Mario-Cargo Bt. tulajdona.

A mai napra már csak a FIX-748 kiállványozása volt hátra Hajmáskéren, egyszer azért lefotózom majd világosban is, ha délután erre járok. :-)

Tudom, tudom... román post folytatás...

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu