2014. január 2.
Indokolatlan Borsod 2.

TISZALÚC - VÁMOSÚJFALU - MAKKOSHOTYKA - SÁROSPATAK - HOLLÓHÁZA - KÉKED - HIDASNÉMETI - HERNÁDPETRI - BOLDOGKŐVÁRALJA - ENCS

Hosszas, kb. 15 másodperces tanakodás után úgy döntöttem, nem lesz évértékelő. Egyrészt a csapból is az folyik, másrészt meg kuriózum nélkül manapság már az sem az igazi. Amiről nem beszélünk, az meg nincs ugyebár, nyilván a szabolcsi és békési maszekok garázsban tartott, gyári állapotú 211-eseit, 255-öseit, 256-osait, 266-osait teszem majd közkinccsé, hogy rájuk szabadítsam a sulinetet. Aha, majd 20 év múlva. :-)

A megfelelési kényszer nem az én tisztem, ezért egyre több indokolatlan fotótúra születik, pusztán a hangulata kedvéért. Karácsonykor Borsod már hagyomány, ezért tettünk egy jókora kört a megyében. A hangulatos falufotók elkészítéséhez nem árt, ha ismeri az ember a fordakönyvet is, ebben Béres Marci segített nekünk nagyon sokat, ezúton is köszönjük. :-)

Tiszalúc helyijárata önmagában nem is lenne olyan nagy szám, de ahogy beszélgettünk a sofőrrel, egyre nagyobb volt a késztetés, hogy hagyjuk a francba az egész túrát és maradjunk itt. Tengiz mond még valakinek valamit?

Borsod egyébként igazi iskolapéldája a vonatra való ráhordásnak, itt valahogy ki tudja egészíteni egymást a busz és a vonat. Olaszliszka-Tolcsva vasútállomás természetesen Vámosújfaluban található, a MÁV által megalkotott bermuda háromszögben a JSZ-001 a fordakocsi.

A kocsiállás mellett JOB-689 totál ellenfényben, nem baj, úgyis csak egy laprugós... Az elmúlt napok időjárása miatt nagyjából minden autó koszos volt egyébként, a faluban közlekedő kocsiknál nem olyan egyszerű a heti másfél óra teleplátogatásba a mosatást is belesűríteni. Valószínűleg Makkoshotykán sem sikerült. :-)

Délelőtti KV Sárospatakon, a felhozatalra semmi panasz, már csak a hó hiányzik és néhány ajtós oldali fotó.

Most jött a falufotó üzemmódnak az a része, ahol fordák nélkül nem sokra mentünk volna, lévén rengeteg a zsákfalu a környéken. Napi landscape a füzéri várral és az FLX-178-cal Hollóházáról.

Kéked végén indokolatlan DUD-566, nekünk pedig Hidasnémeti szövetkezeti italbolt a következő megálló. A pultoscsaj kb. 5 percig bírta, aztán kiment röhögni, pedig szerintem egész jól visszafogtuk magunkat. :D Vasútállomás következik, alig égett ki a háttér, a szót pedig nem adom át a szerzőtársamnak.

Jó lett volna egy kék 256-os, mint következő fogás, de Hernádputripetri is 266-ossal állt rendelkezésünkre a BHK-978 képében. A vezértől aztán ennek okát is megtudtuk. A nógrádos kocsik óta régen láttam már ilyen igazi "tartalékkocsis" utasteret. Hiányoltam az ajtós fotókat, persze ez is 10 pontos lett volna, ha nem tűnik el a nap. Végülis el lehet olvasni a rendszámot...

Boldogkőváralján világvége hangulat és BHR-037, Encs vasútállomásán pedig naplemente5000.

Tulajdonképpen a sötétedés nem zavart minket túlzottan, ha már itt vagyunk, miért ne fotóznánk. Kékóra style és 263-as, azt úgysem lőttünk még ma. Francba, bemozdult a villanydrót. :-)

Folytatás jövő karácsonykor és végül, de nem utolsósorban Boldog Újévet mindenkinek, köszönöm az eddigi nyolc évet! Lassan betárazom a román post második napját. :-)

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu