2012. január 21.
Csengessünk BKV-t...

BUDAPEST

"Új év, új szokások." - tartja a mondás, de nem kell megijedni, ezúttal nem erről van szó, csak úgy kedvem volt egy kis BKV roncsderbihez. Alapvetően a troli fotóim számának gyarapítása volt a cél, különös tekintettel a ZIU9-esekre, mivel napjaik már meg vannak számlálva. A hétvégi kocsikiadásról megkaptam a szükséges infókat, ez ZIU téren nem kecsegetett semmi jóval, majd egyszer hétköznap kell rá visszatérni.

Reggel 5-kor már a HKF-177 fedélzetén ültem álltam, Bakonyszentlászló-Győr járat, mert az üzem-anyag+autópályamatrica kombóval húzósan jöttem volna ki, köszönjük, Állam. Reggeli melósjárathoz illő tömeg, de mi lehet itt hétköznap? Győrben arccal a vasút felé, érkezik a Traxx 5 darab MÁV Halberstadti kocsival, kocsinként 5-10 utas. A Keletiből első utam a Garai utca és környéke, a kiadás szerint szombat délelőtt 2 ZIU is van a 76-oson. Az egyik éppen bent dekkolt, le is fotóztam, de aki ismeri a környéket, tudja, hogy a keskeny utcákban a fényviszonyok hagynak némi kívánnivalót maguk után. A másikat inkább meg sem vártam, irány az Örs Vezér tere, ahova nem is a trolik miatt mentem, de ha már ott voltam, körülnéztem egy kicsit a kőbányai oldalon. Néha feltűnt egy-egy Volvo 3-as villamospótlóként, de a villamos közlekedésében nem tapasztaltam semmi rendelleneset. BKV, Önnek jár. A treffen sablonos felhozatal: BPO-049, BPO-069, BPO-078, BPO-172, BPO-189, BPO-375, BPO-646, FJX-204. Dögunalom ez a flotta, komolyan. Vagy ezeket be kéne írni a rendszámos topikba? :-)

Innen már csak egy ugrás a Sugár Kassai tér, elvétve itt is lehet találni a szovjet csodából néhányat. A 74/74A-n nagyrészt Ikarus 412T-k pörögnek, egy szavuk nem lehet a zuglói alacsonypadlómániásoknak. Nézzük a felhozatalt, érkezési sorrendben: 714, 710, 709, 707, 912. Állj! :-)

...705, 713, 704, 710 még egyszer, 706. Jó ez a hely.

Már eléggé fáztam, meg kellett egy KV(TM), így az Erzsébet Királyné útján a kisboltot útba ejtve elsétáltam a Mexikói útig, az aluljáróhoz. Itt nyáron nagyon jó fotóhelyek lesznek a TW6000-esek kiszedéséhez, legalább nem csak kőbányai fotó lesz róluk. Most még sok volt az árnyék. Eszembe jutott egy költői kérdés: Hol lehet fotózni a kisföldalatti szerelvényeit?

Van egy olyan sejtésem, hogy néhány hónap múlva az 5-ösön pörgő nógrádos Localokat is itt fogom fotózni, a megszünt 67-es villamos sínei mellett. Első osztályú hely, de most még szintén árnyékos volt, maradt az ilyen megoldás:

Irány a Városliget, pontosabban a széle, úgy döntöttem, hogy elsétálok a Stadionig és fotózom, ami útba esik. Időm volt rá, a BKV meg drága. A Hermina út és Erzsébet Királyné útja sarkán kicsit elidőztem azért.

Ajtósi Dürer sor

A Kerepesi úton nagyobb volt a forgalom, mint amire számítottam, ez kicsit megnehezítette a járdaszigetről való fotózást.

Hoppá, egy agriás RenCCám:

 

A Keletinél fény már nem sok volt, de indulás előtt kicsit lövöldöztem még.

 

 

Hazafelé Taurus + GySEV Halberstadti szerelvény. Meg kell, hogy mondjam, a MÁV ugyanilyen kocsijai jobban tetszenek. Ez érthető is, hiszen a GySEV még felújítás előtt vásárolta a németektől, jóval régebben, mint a MÁV. Győrből irány a falu5000, HSW-658. A váltó recseg-ropog, de nagyon jól húz a vas. Az ülései viszont betonkemények, jóval keményebbek, mint a 200-asokon megszokottak. Ezt leszámítva egész jó busz lehetne.

Ennek itt van vége.

(c)bobalt 2006-2014
www.volanosoldalak.hu