Egyszer volt, hol nem volt, tizenpár évvel ezelőtt volt egy kezdetleges fotóblog a "volános oldalakon".
Egyetemi éveim, majd az azt követő néhány esztendő irományai ezek, melyek az idő előrehaladtával, a technika fejlődése következtében történt ráncfelvarrások során fokozatosan eltűntek a múlt internetének sötét homályában.
Apró szösszenetek, de annál kellemesebb emlékek ezek, témájuk pedig korukból fakadóan talán már képvisel annyi értéket, hogy bugyutaságuk ellenére érdemes legyen időnként elővenni és leporolni egyet-egyet, újra elérhetővé téve az örökkévalóság számára, természetesen mindennemű tartalmi módosítás nélkül, eredeti formájában.
Tartsatok velem, idézzük fel együtt ezeket a szép éveket!


Egyszer volt...
2010. január 4.
Évkezdés a retro jegyében

ZIRC - BAKONYCSERNYE - MÓR
 

Megvolt a szilveszter, ami idén (tavaly?) nekem valahogy kétnaposra sikerült, ennek a szervezetre gyakorolt hatása is kifejezetten érezhető még. Másnaposan általában a Bakonyba megyek fotózni, ez most sem volt másképp, így első körben Zircet vettem célba. Télen nem is lehetett volna ennél jobb idő a fotózáshoz, van még egy kis hó és süt a nap, tökéletes párosítás. Meglepődve tapasztaltam, hogy a Zircen "a senkinek" épített autóbuszállomás már nem is annyira kihalt, mint korábban, kb. másfél órás közelben tartózkodásom alatt 6 ember is használta, kettő pedig messziről ránézett. Az igazat megvallva fingom nem volt, hogy mikkel fogok találkozni, túlságosan nem mélyedtem bele a tervezgetésbe, csak úgy elindultam, hogy majd keresek egy fotóhelyet. Jöttek szépen a dudari kocsik: MAN, Credo, 415, C56... és meglepetésemre egy tartalék a BFJ-293 személyében.

bakony_bfj293_01

Bakonyék ugyebár a Hajdú Volántól való autóbuszvásárlások következtében a 200-as Ikarusaik nagy részét selejtezték (egyesek szerint ezt is), ezért kifejezetten szerencsém volt ezzel a kocsival. Ezt leszámítva egyébként semmi érdekes nem volt Zircen, így továbbindultam Mór felé. Kissé siettem, mert el akartam érni az Ipari parkos műszakváltáskor kígyózó 256-os áradatot. Most kifejezetten a Mór Kft. kocsijai érdekeltek, össze kéne szedni őket. Útközben Bakonycsernyén azért belebotlottam a GSA-465-be.

alba_gsa465_01

Többször összefutottam már ezzel a kocsival, fotóztam már Mór helyijáraton és Fehérváron is, de ez az első normálisnak mondható képem róla. 2 körül éppen beértem Mórra, ez szó szerint, mivel elfelejtettem bekanyarodni az Ipari park felé. Köszönhetően annak, hogy kissé megszokásból mentem, kissé meg menetlevelet írtam. :-) A 81-es út fölötti felüljárón jutott aztán eszembe, hogy hoppá, minek jövök erre? Elmentem a körforgalomig, ahol pont bekeveredtem két Mór Kft-s Credo közé. Mondom, fasza, maradtam is a "konvojban" az Ipari parkig. Amíg elnyelte a sok busz a többszáz melóst, addig kerestem fotóhelyet. Mondjuk az oké, hogy egymás után jönnek a buszok kifelé, de az azért kemény, hogy ameddig ellátsz az úton, kígyózó sorokban okádják a füstöt a 256-osok. Mindesetre az egy percre jutó lelőtt rendszámok aránya messze most volt a legmagasabb (utólag visszanézve a második percben 14 kép), de a sok Mór Kft-s 256-os és Credo között volt még valami:

morkft_cjz057_01

Ha van valami, amire nem számítottam Mór Kft-s flottaszínnel, az a 211-es. Korábban láttam már ezt a kocsit (lehet, hogy itt, lehet, hogy máshol), de akkor még valami kifakult libafos színe volt. A franc sem gondolta, hogy még megvan. Kissé az is abszurd, hogy 2010 első hetében Ikarus 211-est fotózok egy ipari parkos mászakváltáson, de most ez egy ilyen nap volt. Lassan elnyelte a busztömeg a sok embert és kiürült a treff. Már éppen indultam volna vissza a kocsihoz, amikor az utca végén megjelent két Albás autó. Helyijáratok a maradék 0 ember elszállításához. Az egyik a KCH-559, SN12, Mór helyi törzsautó, a másik pedig egy Classic, a HIV-351 személyében. Na jó, ezen azért voltak néhányan.

alba_hiv351_02

Valami frappáns befejezés itt biztosan jól nézne ki, de most nem nagyon pörög az agyam, úgyhogy visszhall!

(c)bobalt 2006-2019
www.bobalt.hu